• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • jennyolars

Elemmire: Vi ska oxå har vår bröllopsfest på Söderslätts bygdegård nu i sommar, den 29 juli. Skulle du vilja maila bliderna till mig med? Det hade varit kul att se hur man kan sätta borden på ett annat sätt förutom på det mest uppenbara sättet!
    Min mail är sapho_06@yahoo.se

• hjartat73

Elemmire glömde berätta vår meny:
    (skulle fotograferat den och lagt ut det på sidan men jag har inte orkat så nu skriver jag den här *ler*)

Förrätt: Canapé med skagenröra rökt lax och kräftstjärtar

Varmrätt: Helstekt ryggbiff med Chilibearnaise och Pepparsås Classique, grönsaker enl. ök samt smörsvängda sommarpotatis med rosmarindoft

Dessert: Citronparfait med kiwisås och hembakat flarn

Ska bli så muuuuuummmmmmmsssss!!!

• 79a

Elemmire: Vi funderar på att ha bröllopsfesten på söderslätts bygdegård..2007, så du får gärna maila bildena till mig också:
    al7977@hotmail.com

Hjärtat73: det är en liknande meny jag är ute efter, vill dock ha panacotta till efterrätt. Vad blev priset för er meny? Hur har ni lagt upp drickat?

• hjartat73

79a vi ska handla öl på flaska i Danmark och resten i Tyskland tror jag.

Priset för menyn inkl kaffe, servis, dukning och lokalhyra blir 325:- per kuvert. Hur priserna är för 2007 vågar jag inte svara på.

• Glücklich

Elemmire
    Maila jättegärna alla bilder du bara kan på Söderslätts bygdegård! Är såå kul med all inspiration jag bara kan komma över.
    Mailadress: brud_2006@hotmail.com

• jajj@

Oj vad mycket ni har hunnit skriva sen jag tittade sist!

Hjärtat73, jag kommer hem på tisdag, så om ni ska fika på torsdag så kan jag ju komma. Det ska bli kul att träffa dig! Är alla friska nu?

~emma~ Här är det vinter, snö och massa minusgrader men jag har det bra, så bra att jag funderade på att stanna ett par dagar till, men jag åker hem på tisd som planerat. Vi kanske skulle ta en prommenad då? På onsdag alltså.

79a Du har rätt, vi har ju massor med tid, så jag hinner nog med en bröllopsmässa nästa år. Och det där med att hålla sig på god fot med varandra är nog inget problem.

• 79a

Hjärtat73: Väldigt bra pris! Så man får ta dit egen dricka, kanon.

• ~emma~

jajj@ - jag kommer inte att vara "ledig" på dagarna längre. Men vi kanske kan ta en promenad när jag kommer hem vid halv fem på onsdag?

• hjartat73

jajj@ så bra det kan bli fast minstingen visar tecken på att bli dålig igen men nu har vi nog bra koll på hur man inhalerar, så klarar jag en hel dag så måste sjutton sambon klara ett par timmar en kväll

79a javisst får man det...suveränt eller hur? Ska du ha lokalen till nästa år så bör du snart åka och titta på den för datumen försvinner snabbt. Vi tittade i april/maj förra året tror jag det var och bokad direkt....och vi var nog bland de första men sedan gick det snabbt vad jag förstår.

• lillabunny

Menyn verkar kanon hjartat73! Vi ska gå igenom menyn på slottet den 18:e! :)

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2