• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • hjartat73

Ska bli kul att höra vad ni ska äta lillabunny *nyfiken*

• lillabunny

Tycker jag med! Vi har bokat något som heter "slottspaketet" där det ingår övernattning, fyrarättersmiddag, kaffe och frukostbuffé. Vi får byta ut kaffet mot champagne och ena rätten mot bröllopstårtan. Vi har önskat kött, men i övrgit vet vi inte... Så det ska bli lite spännande. Vi ska ju inte vara så många, bara 12 pers. Så vi har inte några direkta krav, mest önskemål!

• hjartat73

Jag tittade lite på en lista som jag skrivit ut på vem i turordning som ska gifta sig och upptäckte att Småland/Skåne brud gifte sig i helgen :-O och näst på tur är bamsebull den 18/2.....sedan är kanske inte alla med på denna listan för det är nog en bland de första listor vi hade.

SimbaBimba kan inte du komma på torsdag...skulle gärna vilja se lite fler foto från ditt bröllop och gärna från din smekmånad också ?

• Elemmire

Tror alla har fått bilder på Söderslätts bygdegård nu.Visst blev det fint? Inte så rakt och stelt med borden, fast jag skulle flytta fram dom så man inte har så stort utrymme mellan högbordet och gästerna. Dom skulle ha brudbuketten stående på ställningen mitt framför dem.

Någon som varit i Danmark på Lillys och tittat på klänningar? Jag måste sticka över snart känns det som, eller vänta till juni-juli när 2007-års kollektion kommit och 2006 är billigare Gifter mig ju inte förrän oktober så möjligheterna finns.

• hjartat73

Brudbutikerna har rea i typ augusti/september...tror jag köpte min klänning då förra året *ler*. *Fast det kanske kan bli lite tight med tid.

Jättefint med borden på det viset men som dig så vill jag nog flytta borden närmre honnörsbordet. Trevligt med hållaren till brudbuketten men jag tror jag ska försöka hitta plats till den på presentbordet...vill ju synas på fotona *linslusen*

• Ocikatten

lillabunny:
    Är det på Häckeberga Slott ni ska ha er bröllopsfest??
    När är det dax?

• SimbaBimba

hej alla blivande brudar :) hur har ni det? mycket planerande kan jag tänka mig..råkade titta in och läsa lite...man saknar det lite grann måste jag erkänna. Hjärtat73 när skall ni träffas på torsdag och var? orkar inte läsa allt ni har skrivit...;)

• Glücklich

hjartat73
    Kan vi inte sammanfatta listan igen? Jag har letat bakåt, men kan inte hitta den (tröttnade efter ett tag...väldigt många sidor...)

• hjartat73

18.00 på Coffee Maniac

Jodå Glücklick visst kan vi sammanfatta...jag vet nog var jag kan hitta en ganska ny lista, också får alla nya som inte är med får ursäkta att jag inte fått med alla också får de lägga in sig själv

• hjartat73

7 januari - SimbaBimba GIFT
    4 februari - Småland/Skåne Brud GIFT
    18 februari - bamsebull
    25 mars - norpis
    22 april - AnT
    13 maj - Jenand
    13 maj - Tejsan
    27 maj - pov
    27 maj - Sprallig
    27 maj - lillabunny
    ?? maj - *Smurfen*