• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • Svemerikanskt bröllop

Pov såklart, Grattis, börjar bli så många inlägg här nu och jag är väl lite disträ som vanligt.

• hjartat73

Svemerikanskt bröllop: Ingen av oss visste att Coffee Maniac hade stängt förrän Sugerbaker upplyste oss om det. Tyvärr ganska sent och när man inte har tfnnr/mail etc till alla så är det inte lätt. Sedan gjorde det ju inte saken bättre av att nästa ställe Smaklöken vi bestämt oss för också hade stängt och till slut hamnade vi på Gökboet.

Ja ja vi får hoppas att det går bättre på onsdag...

• gabbiz

hjärtat73

Jag har en fotograf som heter Åsa, som är kompis till en kompis. Vi får nog lite vänskapspris också, skulle jag tro. Jag har inte frågat hur mycket hon egentligen tar..

Nej, det är lite nervigt att ta såna bilder, men jag hoppas vara så solbränd och nöjd med min vikt den dagen att det går bra ändå. Annars får väl mina tärnor skåla i champagne med mig så att jag blir lullig och inte bryr mig.. Och kvinnlig fotograf känns klart bättre i det här fallet.

• hjartat73

Ja, absolut en kvinnlig fotograf....ska du göra det på bröllopsdagen eller hur långt innan?

• gabbiz

hjärtat 73

Nej, någon gång under veckan innan, eftersom mina tärnor kommer ca. en vecka innan. De måste vara med så att de kan sminka mig och fixa till mitt hår och så. Jag tänkte ta med ett album till Åsa, sedan får vi hjälpas åt att välja bilder, så får hon klistra in dem när de är framkallade och ta med albumet på bröllopsdagen. Maken ska ju få det på morgonen efter, och då är vi inte i Malmö/Lund.

• Svemerikanskt bröllop

hjärtat 73: Jag tänkte på att ni kanske gått till smaklöken eftersom det är nära men vilken otur att det också var stängt. Gökboet är ju inte direkt känd för sin service.

Det går säker tbättre på onsdag.

Jag jagar också fotograf nu men det är ju i Umeå. Priset för vigsel, porträtt och middag är 3000:-, vi får en CD med bilder men de är inte högupplösta så jag kan inte retuschera dem och skriva ut dem, bara maila till folk. Å andra sidan tar hon bara 10 kr för små kort och 20*30 cm 70 kronor. Men det är sura pengar när man annars kan skriva ut små bilder för 1 krona. Vet ni hur vanligt det är att få köpa rättigheterna till bilderna?

• jajj@

Svemerikanskt bröllop, är de kända för att ha dålig service på Gökboet? Jag tyckte att han var otrevlig och sur och läxade upp mig angående hur man _egentligen_ gör en latte...

• hjartat73

Konstigt...jag tyckte jag blev trevligt bemött...vem serverade Er? Den yngre eller lite äldre?

• lillabunny

Har en kollega på jobbet som är jätteduktig på att fotografera, hon ska ta bilder på vårt bröllop. 2500:- för en förstoring, 15 mindre bilder och en cd-skiva med samtliga bilder och rättigheter till dessa. Hon är med i tre timmar och kör då upp till slottet där vi ska ha bröllopet.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2