• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • hjartat73

Vem är Er fotograf Gabbiz...
    Alltså jag skulle inte våga göra en Secret Box....är alldeles för blyg när det gäller det tror jag...

• Svemerikanskt bröllop

Hej på er. Hann inte läsa tråden i måndags och såg inte att ni bytt ställe så jag kom till ett stängt maniac, med mina färdiga inbjudningskort och bilder för lite smakråd. Jag tänkte att ni kunde vara på lilla torg men orkade inte chansa, skulle ju åka till Finland på morgonen dagen efter... och nu ska jag snart ta flyget hem igen, jippiiie!!!
    Jag tror jag har hört här att några av er har pojkvänner som måste resa med jobbet ibland och jag vill bara säga att det är inte roligt att sitta på flygplatser och vänta, vara hemifrån på kvällarna, sova ensam på ett hotallrum och inte äta något hemmalagat, så var extra snälla mot dem när de kommer hem. Usch, jag kanske ska fundera på att byta jobb, klarar inte ens av ett par jobbresor per år.

• Puh76

Tack så mycket tjejer!!!

Jag har haft en underbar dag i Köpenhamn och nu ska jag iväg och äta middag på spansk restaurang!

• H.C

Svemerikanskt bröllop: Vad tråkigt att där inte var någon där när du kom.

Jag känner tvärtom än vad du gör. Jag åker iväg med jobb ungefär var 6-8 vecka och är då borta ca. 2-3 nätter. Jag ser det som världens avkoppling även om jag jobbar. Alla måsten lämnas hemma för jag kan ändå inte göra något åt sådana saker när jag är borta. Sedan när man kommer hem efter några dagar borta så tjuter barnen av lycka och helt plötsligt så minns man varför man är så lycklig med dem runt omkring sig. Jag tycker att jag får tillfälle att sakna dem där hemma och uppskatta det jag har vid de tillfällen jag är borta.

HC

• ~emma~

Hrm, mitt förra inlägg kom aldrig med!

• ~emma~

Jag skulle säga:

Grattis till Puh76! Hoppas att ni har haft det mysigt!

Svemerikanskt bröllop - verkligen synd att du missade meddelandet! Kan du kanske komma på onsdag?

• pov

Puh 76

Jag fyller oxå år i dag :D

Grattis o hoppas din dag varit bra!!!

• hjartat73

GRATTIS i efterskott pov!!!

• lillabunny

Grattis i efterskott pov!

• Svemerikanskt bröllop

Jag tror att jag kan komma på onsdag, en stund i alla fall. Jag tänkte faktiskt innan jag åkte att, hoppas de inte har avbokat under eftermiddagen. Jag är iofs rädd att inbjudningskorten är skickade, men jag har testerna som är gjorda på vanligt papper kvar så ni kan förstå själva tanken om ngn behöver idér.

H.C. tur att det finns sådana som du som passar för ett resande jobb, vi behöver verkligen variation. När jag var liten och läste om mitt stjärntecken så stod det alltid "bohemisk, hemmakär och familekär" och jag tyckte det lät sååå trååååkigt. Så tråkig var inte tuffa jag minsann. Nu när jag är äldre så märker jag verkligen hur hemmakär jag är. Jag älskar att resa, det gör jag verkligen men oftast reser jag dit jag har familj eller släkt. Har inte ens tänkt på det förrän min sambo klagade på det när vi skulle bestämma bröllopsresa (jag föreslog en resa till ett av min brors hus där han inte bor hela tiden ens). Han undrade om vi inte kunde resa någonstans där ingen av oss har släkt. Mig rör det inte i ryggen om vi så skulle bo 15 släktingar i samma hus men så är det visst inte för honom. Såklart är jag nöjd att åka bara med honom också men det kommer nog att krypa i kroppen på mig efter ett par dagar.

Phu: Grattis, ser att du har fyllt år. Härligt!

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2