• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • 79a

~emma~: blir det häst o vagn mellan kyrkan o idala eller?

• ~emma~

Ja, det ska vi försöka! Men vi har lite problem med att hitta något bra... Det hade varit så romantiskt :)

• hjartat73

Bettan, Skåne hur har det gått med lokal och kyrka?

• hjartat73

~emma~ satte igång vår hjärnverksamhet ang. vår kyrka....vi ville vigas i Hyby lilla (gamla) kyrka men har insett att den nog blir för liten då den tar ca 50 personer och vi kommer att bjuda 65 personer....fungerar ju inte så bra om alla kommer.
    Så nu har även vi bytat kyrka....till Hyby stora (nya) kyrka den man ser från väg 108 när man kör mellan Klågerup och Svedala.
    Bilder finns här groups.msn.com/Kragberg/shoebox.msnw

• hjartat73

Förresten har glömt att berätta att tjejen som jag skulle haft med mig i torsdags som gör smycken ska troligtvis ha en visning i början av april och då är vi välkomna allihopa.

• Bettan, Skåne

Jo, nu har jag snackat med ansvariga för slottet, jo, de hade gått i konkurs men det betyder egentligen bara ett dom byter ägare så egentligen berörs vi inte av det, mer än att det kommer att vara nya människor som vi har att göra med.

Så jag hoppas bara på att de nya är lika trevliga och att priset nu kommmer att vara det samma som vi kom överrens om från början.

Skönt att det inte var värre

hjärtat73: kyrkan var verkligen jättefin!

• hjartat73

Tack Bettan, Skåne...synd att den ligger lite långt bort ifrån där ni ska vara...för det har väl inte löst sig med kyrka för er del eller?

• jajj@

Bettan, skåne. Vilken tur, det är lite otäckt när man har betalat pengar till saker och företaget går i konkurs. Hinner de nya ägarna komma igång tills ni ska gifta er då?

• Bettan, Skåne

jajj@: nja, vi hade nog helst velat komma igång och planera tillsammans med dom nu så det kommer säkert att ta längre tid, plus att jag inte vet riktigt hur mycket erfarenhet de har av bröllop tidigare.

Nu ska ju vi iväg på semester i nästan två veckor (!), hade vi vetat då, för över ett år sen när vi bokade resan, att vi skulle gifta oss så hade vi nog aldrig åkt. Känns inte helt ok att sticka iväg nu när man borde sitta hemma planera som mest!

Ja,ja.. hoppas allt flyter på som det ska för er

• ~emma~

hjartat73 - inte så lönt att jag letade upp bilder på kyrkan, du hade dem ju på din sida :) Den är verkligen fin, och vilket snyggt nytt tak. Jag följer förresten gärna med på din väninnas visning!

Bettan, Skåne - vad skönt att det verkar lösa sig med restaurangen. Hoppas nu att ni hittar en fin kyrka också, utan renoveringar!

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2