• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • Bettan, Skåne

Hej på er tjejer!

Tycker det är lite för lite dramatik här i tråden så jag får väl bjuda på lite

Jo, som jag skrev tidigare så hade vi ju sån himla otur med våra kyrkor som vi hade bokat, den ena skulle ju renoveras invändigt och den andra utvändigt så det blir till att försöka hitta nya kyrkor.

MEN... inte nog med det, så har en släkting till oss läst i tidningen att restaurangen på slottet (där vi ska ha festen) har gått i konkurs! ...och vi har redan betalat in en saftig räkning på hyran. Hjälp, hur ska det här sluta, får vänta tills i morgon med att ringa ansvariga för att reda ut allt!

Håll tummarna!

• jajj@

Bettan skåne, vad jobbigt för er, vilken otur ni har. Kyrkorna går säkert att lösa, men om restaurangen har gått i konkurs är lite värre. Jag hoppas verkligen att ni kan få tillbaka de pengar ni har betalat till restaurangen och att ni lyckas hitta något annat ställe att var på. Kram

• Bettan, Skåne

Jo, det känns inte så kul just nu , hoppas på att det bara är restaurangen som drabbas och inte själva slottet, för i sådanafall kanske vi bara tjänar på att ta med egen mat *tänk positivt, tänk positivt*

• hjartat73

Nämen vilken otur....
    Hoppas att allt löser sig imorgon...

• pov

Bettan, Skåne

Åhh vad tråkigt!! Hur lång tid har du på dig att hitta något nytt om det skulle behövas?? Säg till om vi kan hjälpa dig på något sätt. Min blivandes hela familj är uppvuxen i Eslöv så kanske kan hjälpa....

Håller tummarna och skickar en liten kram!!

• ~emma~

Bettan, Skåne - nämen det kan inte vara sant!! Det kan det såklart, men vilken fruktansvärd otur i så fall :( Berätta hur det går när du har pratat med dem, vi håller tummarna så länge.

• Bettan, Skåne

Tack för all uppmuntran

Himla skönt att kunna få ventilera sig här iallafall.

fortsättning följer i morgon.....

• Ocikatten

Vilken otur! Hoppas att det löser sig för dig. Håller tummarna och väntar med spänning...

• ~emma~

Idag bestämde vi oss för att byta kyrka, pga oron för att inte alla skulle få plats i den gamla. Känns konstigt när man har varit inne på en kyrka hela tiden, men å andra sidan slipper man att oroa sig. Våra gäster hade fått plats, men om fler vill komma till kyrkan... Den vi har valt nu är inte lika fin utvändigt, men är minst lika vacker inuti i alla fall. Och det är ju det viktigaste :)

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2