• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • ~emma~

H.C - vi funderade också på den tredje juni. Nu kommer jag inte ens ihåg varför vi valde ett senare datum :) Ska ni gifta er i Skanörs kyrka (det finns väl bara en)? Vi gifter oss utanför Trelleborg, bara för att få ha festen på favoritrestaurangen. Ska ni fotas efter vigseln? Vi ska fotas innan och gå in tillsammans. Vi har ju redan sett varandra i bröllopskläderna, så det känns som det kvittar, haha! Och risk för gråt finns konstant hela dagen :D

• lillabunny

Grattis Småland/Skåne brud! Har haft med Bröderna Berggrensson att göra massvis med gånger! De är grymt bra! Lycka till nu som fru!

• pov

Hello

BT-fika i Lund onsdag eller torsdag nästa vecka om nån är intresserad :)
    Kolla tråden vänner Lund.

Småland/Skånebrud

GRATTIS!!!!:D:D
    Låter som en superdag!! Är så avis och lääängtar!!!!!

• Glücklich

Shit, nu börjar jag verkligen få panik... Alla verkar ha köpt alla kläder redan och jag har inte ens börjat få sambon intresserad av att titta in i en broschyr med kläder ens... Jag har dock inte heller köpt min klänning, så jag kanske ska börja titta runt lite själv...

H.C.: Kul med en "kompis"! Vi gifter oss i Falsterbo kyrka! Svårt val det där vilken av kyrkorna vi skulle ta, men eftersom de inte kunde svara på hur länge renoveringen skulle vara när vi bokade, så tog vi Falsterbo.

• H.C

~emma~ Japp det är i Skanörs Kyrka. Vi ska fotas efter vigseln och hoppas att inte all make är söndergråten och att det går hyfsat snabbt. Gästerna får roa sig själva under tiden med skumpa, snittar och möjligtvis tavelmålning.

Glücklich: Hjälp, vilken renovering. Har inte hört något sådant. När ska ni gifta er? Är det alltså Skanörs kyrka som renoveras? Oj, informera mig gärna. Ja, ja oavsett så är det ju inget att göra något åt, datum är spikad och nu går det inte att ändra.

Lycka till med klänningletandet, det är en djungel men ganska roligt.

HC

• Elemmire

~emma~
    Var har du köpt din klänning? Vill ha något liknande men har bara sett en som var ok hos "Cinderella" och vill inte köpa där, har hört för mycket kritik mot dem nu.

Småland/Skåne Brud
    Hur får man kontakt med Bröderna Berggrensson? Vad kostar det och för hur lång tid? Är på jakt efter musikunderhållning

• ~emma~

Elemmire - jag har köpt den i andra hand, men den kommer ursprungligen från Palm Design på Bergsgatan. Hoppas att du hittar något bra!

• Glücklich

H.C. INGEN PANIK!

Lugn, lugn! Renoveringen är färdig... De var klara i slutet av förra sommaren, men vi bokade mitt i sommaren och då visste de inte riktigt beroende på väder osv... Nu är den dock JÄTTEFIN och vit!
    Falsterbo kyrka ska tydligen renoveras nästa år.

• Glücklich

H.C.: Glömde ju svara på din fråga...
    Vi ska gifta oss 26 augusti och ha festen på Söderslätts Bygdegård.
    Var ska ni ha festen?

• H.C

Glücklich: Vad skönt, blev lite orolig ett tag. Är lugn som en filbunke i de flesta lägen men kunde riktigt se byggställningar runt hela kyrkan framför mig.

Vi har planerat bröllop för något år sedan som vi sedan sköt på framtiden och då hade vi faktiskt bokat Söderslätts bygdegård. Denna gången går tankarna i mindre banor och vi kommer ha middag på Skanörs gästis. Ingen dans eller så. Söderslätts Bygdegård är helt perfekt för det lite större bröllopet. Bra scen framför allt.

Ha d

HC

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2