• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • Bella H

Hej tjejer i Malmö/Lund,
    är det någon som behöver hjälp med inbjudningkorten så kan ni ringa mig.
    Det är handgjorda & unika inbjudningskort.

mvh
    / Bella 0703-925836 (finns i Malmö)

• lillabunny

Ja hjartat73, det är spännande när allt faller på plats.. Man märker att det närmar sig!

• ~emma~

lillabunny - vad kul! Vad blev det för meny till slut? Och hur ser din tidsplan ut?

• ~emma~

hjartat73 - orkade ni se CSI? ;) För vår del blev det filmkväll - thriller och cheese ballz *mums*.

• lillabunny

~emma~ Vi bestämde oss för följande meny:

Chilitryfflar med mousserande vin (Chapel Hill Sparkling Chardonnay, Ungern) - direkt efter vigseln ute på slottsgården.

Rökt laxrulle med äppelkräm och limesås med vitt vin (Tokay-Pinot Gris, Pinot Gris, Frankrike)

Helstekt kalvrostbiff med rostad nypotatis, grön sparris och portvinssky med rött vin (Castillo de Molina, Cabernet Sauvignon, Chile) - lite kul med vinvalet då vi kommer att heta Molin som gifta! :)

Osttallrik med dessertvin (Ambré de Rivesaltes)

Hallonmoussetårta med chokladbotten och vitt chokladöverdrag med kaffe och avec

Bar med snacks

Vad ska ni andra äta?

• lillabunny

~emma~, vår tidsplan kommer att bli:

14:00 Vigsel
    ca 14:30 Mingel med champagne
    15:30 Slottsvandring
    17:30 Middag

Vi kommer att vara på plats 12:00 för påklädning och fotografering innan gästerna checkar in mellan 13:00 och 13:30.

• ~emma~

lillabunny - gud vad gott det låter! När jag läste om tårtan blev det speciellt jobbigt ;) Vill ha! Hur är er tidsplan?

Vår meny är inte alls lika lyxig utan mer italienskt lantlig, jag har nog beskrivit den ett par sidor bakåt. Till maten har vi ett rött vin (Chianti Montalbano) i stora bastflaskor. Jag vet inte ens vilket det vita alternativet är, men eftersom de importerar vin från Italien själva litar jag på dem! Men jag hoppas på en cabernet sauvignon som jag själv brukar gilla.

• ~emma~

lillabunny - sorry, var lite sen med mitt inlägg! Vad mysigt det låter med slottsvandring! Ska ni själva vara med på den?

• lillabunny

Låter gott med italienskt ~emma~! Vi är ju inte mer än 12 pers (11 och ½), därav menyn. Det är ett förbeställt slottspaket med fyrarättersmiddag där vi har bytt ut fjärde rätten mot tårtan i stället.
    Vi ska också vara med på slottsvandringen, tänkte att eftersom vigseln är så tidigt så kan det vara kul att hitta på något tillsammans med gästerna (familjen) innan maten. Och varför inte utnyttja att mna är på ett gammalt vackert slott?!!? :)

• ~emma~

lillabunny - det låter jättemysigt! Vad ska du ha för klänning?

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2