• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Telan

Igår var vi ute och tittade på kläder åt honom. Det blev tillslut en mörkmörk grå frockcoat med lite smått diskret mönster. Till det en väst i offwhite med guldigt mönster samt vinröd plastrong och näsduk. Jag var från början mest inställd på att även västen skulle vara vinröd, men när väl allt satt på så var det finare med en ljus. Jisses så snygg han var!
    Bestman kommer att ha likadan väst, plastrong och näsduk fast med kostym.
    Ännu en punkt att bocka av från planeringslistan, det känns bra.

• lillabunny

Låter jättesnyggt Telan. Jag tyckte med att min blivande var så otroligt snygg i frockcoat! :) Visst är det skönt att kunna bocka av på listan... Vi börjar bli klara med det mesta nu... Håller på med trycksakerna för fullt. Blir rätt fint faktiskt, över förväntan!

• Lapinette

Telan - kul att ni hittat kläder till honom. Själv känns det som om jag inte får något gjort dessa dagar...näst på min lista står att ringa tjejen som vi tänkts ska sjunga i kyrkan och fråga henne om hon vill/kan.

• Lapinette

Som sagt känns att man inte får något gjort men jag har ju faktiskt printat våra svenska inbjudningar och ska göra dem i helgen.

• Mopedvin

Ska alla majbrudars blivande ha frockcoat? Min ska ha mörk kostym, så snygg...
    Tänk om han skulle se jättfånig ut, jag var på bal en gång med en kille som var väldigt kort eller ja,, kort och kort men 170 cm och han hade frack, såg heldumt ut...faktiskt riktigt avtändande

• Telan

kattkatt: Min blivande har ofta kostym på jobbet. Till bröllopet ville han ha nånting som känns lite mer speciellt och då föll valet på frockcoat.
    Och det är väldigt sant, vissa passar i frack, andra inte. Personligen har jag lite svårt för frack och tror inte att min blivande hör till dem som passar i det, medan det kan vara väldigt snyggt på andra.

• Mopedvin

Min har väldigt sällan kostym och den han har sitter väl inte så jättebra ser jag nu när han har köpt en ny. Mums! Visst blir man tokkär när man ser dem uppklädda

• mia_maj2006

Jag önskar att m2b ville ha cremefärgad väst. Men han har bestämt att han ska ha en svart Hugo Boss kostym med väst till i samma färg och då får han det. Visst är jag snäll
    Kanske ska hoppas på att det inte finns någon väst till kostymen han ska ha...så att vi måste köpa en annan.

• Telan

kattkatt: Absolut, synd att det är så sällan det blir tillfällen till det bara. Kanske ska införa klädkod hemma?

• Telan

mia_maj2006: Har han ens provat en ljus väst då? Du kanske kan få honom till att iallafall prova på skoj och då ser han va fint Det blev.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...