• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Frill

Grattis till huset! Stressa inte för mycket med renoveringen bara.

Det här med låtar i kyrkan har vi stora problem med. En första sång "perfect day" bestämde vi direkt, men sen tog det stopp. Problemet är att ingen av oss gillar för "smöriga" låtar och att alla bra kärlekslåtar vi kommer på är olyckliga sådana... I stället har vi börjat skämta om alla som skulle vara helt fel i stället . "In chains" med Nick Cave till exempel. Eller "Fan, fan fan, det skulle vart du" med Thåström.

Är det någon som har en länk till en sida där man kan lyssna på olika ingångsmarscher?

• Telan

Vi har inte bestämt gravyr än. I m2b's ring blir det väl antagligen bara ett tillägg av datumet, eftersom han bara ska ha en ring. I våra förlovningsringar står det redan "resp namn förlovningsdatum NZ" (NZ för "brottsplatsen" Nya Zeeland ) och det finns inte så mycket plats kvar.

fine: Grattis så jättemycket till husköpet! Vart i vårt vackra land är det du håller till (inte lätt att hålla reda på alla...) ? Va spännande med nytt hus.

• Telan

Frill: Jag letar också bra länk med musik så om du hittar nån får du gärna tipsa vidare.

• Frill

Mia_maj jag var också lite inne på en Lena PH-låt ett tag. Jag funderade på om man inte kunde göra en stillsam version av "kärleken är evig". Tyvärr vägrar min sambo schlager. Men Om igen tror jag skulle kunna bli jättefin!

• msbine

Solosångerna vi kommer att ha är: "You raise me up" med Secret Garden, "Can you feel the love tonight" med Elton John och "I'd do anything for love (but I wont do that) med Meatloaf. Min kusin kommer att sjunga dem.
    Min m2b ville egentligen ha någon låt med Thåström, men efter att ha lyssnat igenom alla imperiet, ebba grön och hans egna skivor så skippade vi det. Hittade int en enda låt som inte handlade om ond bråd död och politik...

Psalmerna kommer bla att vara den blomstertid nu kommer fast med vigseltext istället.

• msbine

Telan: Prova med .se på slutet istället.

• Telan

msbine: Nej, det hjälper inte. Jag kommer alltså in på sidan, både med pkt se och pkt nu, men det händer inget när jag ska lyssna, bara tystnad.

• Frill

Tack för tipsen!
    Det finns tydligen bröllopsmarscher både från Stora Tuna och Dala Husby. Kul.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...