• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • fine

...sedan har han också ett mycket väsentligt ordförråd liknande din fransman (eller var det franMÄN??? ) Lapinette!

• msbine

fine: Då har du ju lärt honom det viktigaste i alla fall :)

• Lapinette

Det är bara EN ...men visst har de funnits ett par innan honom. Träffade min första (fransman) på väg hem från Paris på skolresa i 9:an. Men usch, nu ska jag inte skriva om mitt vilda förflutna...snart fru och allt.

• FiaMia

Vad flitiga ni är... Hade 4 sidor att läsa igenom för att komma ikapp!

Jag vill också säga: Stort Grattis Telan!

Min blivande hade ringt och kollat angående hans kostym igår. Han har väntat på att den nya kollektionen ska komma innan han måttbeställer en. Och igår fick vi äntligen veta att i början på februari kommer de nya tygerna in. Så det känns skönt att det är så pass snart. Sedan skulle det ta 6 veckor att få den uppsydd. Det blir en Tiger of Sweden!

Nä, om man ska börja bege sig hemåt i snöovädret... Vill önska Er en trevlig helg allihopa!

• msbine

Lapinette: Bara för att man blir fru så betyder det ju inte att man har levt i celibat innan Det har väl ingen av oss gjort i alla fall tror jag. Inte jag i alla fall. Mitt ex har precis gift sig med min bästa vän och han är min m2b bästa vän nu sedan länge och kommer att vara Best man på bröllopsdagen :)

• Lapinette

msbine - det var inte illa! Jag är också vän med min fd sambo (7 år) men vi hörs bara sporadiskt då han är så komplicerad som person och jag vet att det fortfarande finns en del känslor där.

Och vad då, trodde att vi alla maj-brudar var ordentliga flickor som hela tiden väntat på den rätta!

Får inget gjort denna eftermiddag...helt hopplöst! Har fått frågor om Stockholm. Folk som börjat boka sina biljetter till vårt bröllop. Skoj!

• msbine

Var genom min nuvarande m2b jag träffade mitt ex (de är bästa vänner sen över tio år tillbaka) och vi började strula, sen tyckte jag inte han (xet alltså) var rolig längre, men vänskapen med m2b kvarstod och utvecklades till en djup kärlek från vänskap. Å i år gifter vi oss :)
    Ibland är ödet nyckfullt :)

• fine

Lapinette - tänker på dig och hoppas att flygresan inte blir alltför svängig trorts snöovädret!!!

Oj vad det yr och snöar!!!

• Telan

Här har det snöat hela förmiddagen, men nu har det slutat. Det blir så vitt och fint ute. Förhoppningsvis blir det en skidtur i morgon.
    Gårdagens middag var underbar. Vi gick till ett italienskt ställe och maten var fantastisk. Sen man fått barn blir det inte av så mycket att vi går ut på resturang bara vi två, så det kändes riktigt lyxigt. Och vi försökte att inte bara prata om dottern.

Det verkar som flera av oss majflickor har en viss förkärlek till utländska pojkar. Men min halvnorrman är född i Sverige så det behövs knappast nån språklektion, förrutom att han inte förstår ett ord av det byamål mina släktingar pratar hemma i Dalarna.

• Lapinette

Tack fine för att du tänker på mig! Dock så har jag inte gett mig upp i luften än utan det är imorgon kväll när stormen har lagt sig som jag flyger hemmåt igen.

Telan - vad härligt att ni njöt av er barnfria kväll! Kan tänka mig vad en sådan kväll måste uppskattas när man har barn.

Igår kväll skulle vi köra spinning (vilket vi brukar göra tis- och fredagkvällar). Men vi hittade ingen parkering i närheten av gymet så det det var att snurra runt i 15 minuter och sen åka hem. Trist!

Idag gick vi upp 7:30 för att ge oss iväg upp i bergen. Vi var dock inte ensamma ... kön började strax utanför Nice (brukar normalt inte vara kö upp i bergen men däremot när man åker hem). I den snigelfarten så kände vi inte för att ligga i kö hela vägen...så vi vände!

Säger som min väninna brukar säga - shit pommes frittes!!! Sorry, detta har inget alls med bröllop att göra...ville bara beklaga mig lite!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...