MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Jag kan inte heller lyssna på den ena, den från Jönköping funkar fint.
fine: Grattis till husköpet! Har själv ett äldre trähus som vi har fått totalrenovera. Det blir ju så mycket mer hemtrevligt och personligt tycker jag! Lycka till!!
Ville också haft något på latin i våra ringar, men det är min m2b helt emot. Så förmodligen blir det våra namn med ett hjärta i mitten + datum.
Var inne på postens hemsida och kikade på frimärkena... Jag hade förväntat mig lite mer traditionella hjärtan, men men det blir nog bra ändå! Gillade alla förutom den som såg ut som en tatuering... Inte riktigt den stilen vi har på inbjudan... Vilka lyxproblem man har...
Jag gillade nästan frimärkena med änglarna bättre, men då saknas det ju en krona i porto.
Oj, ska kanske också gå in och titta på frimärkena innan jag springer iväg och köper.
Telan: Änglarna var väl i valören 10kr? Eller har jag tittat på fel? Tyckte att änglarna var finare än hjärtana.
Jo, änglarna är jättefina, 10 kr så bra till utalndsposten! MEn är de inte lite vintriga??
Tack för alla husgratulationer! Jag kan säga att det varit både skratt och tårar idag... jag e så nervös... stor kostnad och stort beslut...
Villan ligger i ett gammalt fint villaområde hyfsat nära både sjö och hav i Viggbyholm, Täby.
Sa precis till min M2B att det blev nog inga diamanter i min vigselring... jag får nöja mig med min (iof jättevackra) enstensring och en slät förlovningsring för alla pengar måste ju gå till renoveringen nu... ;)
msbine: Jo, änglarna är 10kr. Enkelt inrikes är numer 5,50kr och dubbelt 11kr så det räcker inte riktigt till. Inbjudningarna väger tyvärr lite för mycket så det blir dubbelt porto för vår del och vad jag har sett så fanns det inga fina en-kronare att lägga till. Det får nog bli två hjärtan per kuvert ändå.
fine: Du kan ju alltid lägga till stenar på ringen senare när pengar finns.
Telan: jaha, då förstår jag :)
Telan - ja, jag presenterade min M2B med lösningen '1 bröllopsdag = 1 ny diamant' men han tyckte '1 barn = 1 ny diamant' var en bättre ekvation....
Jag får jobba på honom!
Lapinette: Vad kul att ni kom fram till en bra lösning när det gällde ringarna! :)
fine: Grattis till huset! Vi är också riktigt sugna på husköp! Eller rättare sagt husbygge. Pappa har några tomter på gång... Håller tummarna!
Har varit borta över helgen, en del att läsa in... =S