MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Blev ganska nöjd med inbjudningarna, men hade jag vetat hur lång tid det skulle ta med dem hade jag gjort dem mycket enklare...
Tack för berömmet i alla fall, alltid kul att få lite feedback på vad man har gjort.
mia_maj2006: Inte förrän i maj? Jag hade inte vågat vänta så länge...
msbine: Sorry inte maj - mars...
Har även bett min kompis att fråga om hennes kompis vill sjunga på vårt bröllop. Jag har festat med denna tjej ett antal gånger och bjuder henne gärna på festen om hon vill sjunga.
mia_maj2006: Tänkte det med, tyckte att maj lät lite sent :)
Lycka till med solisten, alltid kul att ha någon som sjunger för en på vigseln.
msbine - jättefina inbjudningar som verkligen följer ert havstema.
Känns så skönt att ha så mycket avklarat inför bröllopet. Idag ska jag köpa mer papper till inbjudningarna och tyget till klänningen!
Spännande att köpa tyg till klänningen :)
Ett litet tips till er som ska köpa papper till inbjudningar osv, kolla upp kontors/pappersvaruhusen, de är ofta MYCKET billigare.
De blå papper jag har änvånt skulle jag ha betalt 3kr/st för (ska ha tot 1000 papper för att ha lite marginal, vilket skulle betyda 3000kr för papper), men hittade dem på det lokala kontorsvaruhuset för 200kr/1000 papper Bara ett litet tips.
Hej, vi gifter oss 20 maj i Stjärnsund, med fördrink på Herrgården intill och sen middag i en gammal smedja. Fick nyss panik över våra inbjudningar som inte ens är påbörjade. Men det känns bättre nu när jag har läst att flera av er inte heller har skickat ut dem än. Undrar om man hinner sno ihop dem på en vecka...
Jag har gett min syster i uppdrag att ta fram en symbol av något slag som vi kan ha på framsidan av inbjudningar, program och liknande. Får se hur det blir. Msbine, era inbjudningar var ju väldigt tjusiga!
Eftersom ni har diskuterat ringar: Vi har mattslipade "platta" vitguldsringar och jag är inne på att komplettera den med en till likadan, fast blankslipad och med en liten sten mitt i. (Som ring nummer två från vänster i bildbanken www.titanringar.com/sidor/startsida.htm fast blank, eller som den längst in på handen längst ner till vänster)
Go´morron! Usch va trött jag är idag. *gäsp*
Ska alla göra egna inbjudningar förresten? Det verkar nästan så. Jag såg igår att hjärtfrimärkena finns ute nu, bara att inhandla och klistra på.
Frill: Välkommen till vår majskara. Låter spännande med en egen symbol som går igen.
Ringarna var jättefina.
msbine: Bra tips om papperet, synd bara att jag redan handlat allt material.
Lapinette: Hur gick det med tygköpet?
mia_maj2006: Har ni bestämt vilken/vilka sånger som solisten ska sjunga (förutsatt att hon vill )?
Telan: Jag hade bestämt mig för två låtar "Du är allt" med Shirley Clamp och "En helt ny värld" från Alladin. Men Alladin låten är en duett så om denna solist tackar ja så måste den bytas ut, jag tror att det blir "Om igen" med Lena PH i så fall.
Jag är en schlagerbrud som du kanske fattar
Dessutom ska m2b välja två låtar som vi ska ha som in- och utgång. Jag har givit honom en deadline, sista januari, annars så bestämmer jag hand låtar också...men försöker ta låtar som passar honom lite. För närvarande funderar jag på "All you need is love" med Beatles som ingångslåt och "Love and marriage" med Frank Sinatra som utgångslåt. Dessa ska inte sjungas av solisten utan av en kör bestående av gäster samt att alla gäster får sjunga med. Det är så skönt med borgerlig vigsel för då finns det inga ramar för vad man får välja.
mia_maj2006: Du kan ju alltid säga till honom att eftersom han inte valt än så har du gjort det och sen nämner du några helt vansinniga förslag, fast ändå trovärdiga. Och så säger du att det blir dem om han inte kommer med nått bättre.
Telan: Mitt problem just nu är att han kommer med vansinniga förslag
Han gillar punkrock och musik som är influerad av irländsk folkmusik fast i rocktappning och det passar inte riktigt in i "mitt" bröllop. Dessutom verkar texterna på låtarna han föreslår mest handla om folk som blivit lämnade eller folk som sitter på krogen och dricker Guiness. Inte så bra bröllopslåtar kanske, dessutom blir det väldigt svårt att få alla att sjunga med när ingen någonsin hört låten förut.
På festen efteråt ska han självklart få ha med låtar från sina favoritband men inte på vigseln.