MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
mia_maj2006: Jag förstår ditt dilemma, inte lika enkelt. Vad tycker han om dina förslag då?
Telan: Jag tror att han tycker de är helt OK men att han vill kolla själv om han kan hitta något bättre. Han har en vecka på sig så vi får se vad som händer
mia_maj2006: Hoppas ni båda blir nöjda till slut då.
Vi funderar på att ha nånting annorlunda som utgångsmusik även om vi ska vigas i kyrkan, men vi har inte bestämt nått än. Måste ju höra med kyrkan vad som är ok också innan man börjar hitta på en massa.
I helgen var vi iväg till guldsmeden, så nu har vi bestämt ringar och bokat tid på fredag för att gå igenom lite mer. Då ska vi bestämma storlek på sten och gravyr m.m. De skulle skissa upp två exempel på min ring så man såg skillnaden med de olika stenarna. Det skiljer ju ändå så mycket i pris beroende på vilken man tar, så det kan va skönt att få ett hum om hur stor skillnaden är!
Jag har inte köpt hem papper än till inbjudningarna, men vet vilket vi ska ha! Får köpa hem det så fort lönen kommer
Frill: Vi har också en egen symbol som går igen i både inbjudan och programmen. Det är en prinsesskrona.
Ska även byta ut det traditionella brudparet på tårtan till en krona istället. Ska knåpa ihop en själv utav ståltråd och pärlor!
Vad ska ni ha för gravyr i era ringar?
I våra kommer det av stå mia hjärta m2b 27/5 2006 resp m2b hjärta mia 27/5 2006.
Hjärtat är förstås ett hjärta och inte text
Hej tjejer!
Är nu (som ni redan vet) åter i Stockholm och har ingen uppkoppling hemma. Rättare sagt har inte ens ett hem just nu då det är stambyte utan sover på soffan hos mamma. Och mamma är såååå sällskaplig att jag har lagt mig sent varje natt nu....trött!
Är det någon mer förutom mia_maj som bestämt vad som ska stå i ringarna. Vi diskuterade igår och förmodligen så får vi nog bara plats med namn plus datum i min då jag har så smala fingrar och rätt många diamanter. Tant pis!
Så frimärkena är ute nu! Jättebra! Jag hann in på Svanströms igår och köpte pappret som ska sitta på vår framsida av korten. Sen sprang jag vidare till Simbra Siden och köpte 5 meter vitt sidentyg!!! Och sen kutade jag vidare till SidenCarlsson och tittade på svindyr spets. Har inte köpt spets och behöver inte bestämma mig än då det är det sista som ska på klänningen. Spetsen på SidenCarlsson som jag hittade kostade 1 300 respektive 1 600 kr metern...men jag behöver bara 55 cm. Så även om jag köper något av dessa blir den totala kostnaden för klänningen inte mer än 2 500 kronor. Toppen!
Vad mer, jo igår så började min pojkvän med en websida till oss. Detta trots att vi hela tiden sagt att vi inte ska ha någon. Inser att det är himla praktiskt speciellt när vi har så många gäster som kommer utomlands ifrån. Vi får så mycket frågor hela tiden. Han har nu 3 veckor på sig att göra den något vettig...det är då inbjudningarna går ut!
Kudne inte hålla mig längre, inbjudningarna gick ut igår, så de första bör dimpa ner hos gästerna idag :) Spännande.
Vi var först inne på att skriva något latinskt i våra ringar, men eftersom m2b bara ska ha en ring, så blir det bara namn och datum, han har ju datumet från förlovningen i den med, får inte plats med så mycket mer...
Hej tjejor!
Tänkte bara säga att mitt i bröllopsyran så verkar det som att vi har gått och blivit med hus... :)
En gammal supercharmig trävilla som behöver totalrenoveras, helst innan bröllopet när alla gästerna från utlandet kommer.... så nu är det ännu mer att stressa med och jag kanske kommer att vara lite frånvarande från vår Maj-tråd ett tag. Nervöst men oj så kul!
*hihihihi* (hysteriskt skratt)
fine: Vad roligt! Grattis till husköpet