MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Man kan väl beställa frimärken via postens hemsida om jag inte har helt fel för mig?
Åh, irriterande när meddelanden försvinner. *grr*
Lapinette: Jag har tyvärr bara bilden på min jobbdator och nu är jag hemma. Jag får skicka imorgon istället, såvida inte kattkatt, msbine eller mia_maj2006 vidarebefodrar mailet.
...i så fall kan ni kanske returnera mailet till mig också så får jag hem bilden.
Jag mailar er båda :)
Lapinette: Och visst är det jag som är ett troget DM-fan. Gratulerar till biljetten!! Det blir säkert en höjdare. Jag insåg häromdagen att "min" konsert inte är långt borta, bara ett par veckor kvar. Jippi!
msbine: Tackar så väldans!
hej hej
ni som skickat in hindersprövningen - måste man ha 'gjort upp om' efternamn innan den skickas in???
namnbyte är ett hett ämne hos oss eftersom vi båda har fina namn, mitt är speciellt för vår familj i hela sverige och min M2Bs namn är engelskt. men han har 2 brorsor och hela familjen liksom 'associerar' sig med efternamnet så det vore nästan omöjligt för honom att byta till mitt. plus att han inte direkt vill... ;) han tycker att det skulle 'mean a lot to him' om jag ville ta hans namn och jag förklarade snällt att det skulle betyda mycket för mig om han ville ta mitt!!! :)
ojoj...
fine: De e ett hett ämne det där med att byta namn eller ej verkar det som för många. Förstår det om man har ett speciellt namn som du verkar ha. Tror att man ska ha det klart tills man skickar in hindersprövningen för att få byta gratis, men jag är inte säker. Ring skatteverket.
För enkelhetens skull har jag lagt in bilden på inbjudningarna här: spaces.msn.com/smeoratelan/
...ifall nån mer vill se.
Nu har m2b äntligen bestämt vilka låtar han ska ha till ceremonin eller snarare han godkände de jag valt åt honom
Vår ceremoni kommer att se ut så här:
- Intåg till "All you need is love" Beatles. Här ska jag försöka få en kompis att spela början till Marseillaisen på saxofon som inledning, låten börjar ju så.
- Vigselförrättaren hälsar välkommen
- Sång "Om igen" Lena PH. Solist sjunger.
- Vigseln
- M2b till mig. Dikt som är text till en låt av ett av hans favoritband Dropkick Murphys. Hans syster läser.
- Jag till M2b. Sång "Du är allt" Shirley Clamp. Solist sjunger.
- Ringbyte
- Uttåg ( som består i att vi vänder oss om ) Sång "Love and marriage" Frank Sinatra
- Min pappa utbringar ett fyrfaldigt leve för brudparet och alla blåser såpbubblor på oss.
Jag tror att det blir jättebra, vad tror ni?