• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • msbine

Tycker inte att det är fel att häfta ihop papperna, bara man inte kör på den vanliga kopierings häftningen, med ett i ena hörnet, tycker personligen att det är lite för enkelt.
    Vi kommer att häfta ihop både vigsel och festprogram i "ryggen" för att papperna inte ska kasa isär och sen dölja det med sidenband :)

• Mopedvin

Smart det där med att sy på maskin...

• mia_maj2006

Nu har vi båda skrivit på hindersprövningen och vi tror oss inte vara släkt. Var hittar jag rätt adress till skatteverket?

• lillabunny

Gå in på deras hemsida: www.skatteverket.se/

Jag bor bara ett kvarter ifrån, så jag var och lämnade mina i luckan i stället.

• Lapinette

mia_maj2006 - visst är det dåligt att adressen inte står på blanketterna. Jag höll också på och letade och tillslut kom jag på att jag skulle lunch med en fd kollega som jobbar på Skatteverket.

Är nu tillbaka efter en snabb tur ute i det vårlika vädret. Nu har jag 3 biljetter till Depeche Modes sommarkoncert och 2 ny bröllopstidningar. Kanske dumt att köpa fler tidningar (har en drös hemma) nu när man har bestämt allt...men jag kunde inte låta bli!

• msbine

Alltid ku att få drömma lite i tidningarna :)

• mia_maj2006

Jag köpte Amelia Brud & Bröllop för de andra tycker jag att det nästan bara är klänningar i. Men det är kul att köpa någon tidning. En gammal lagkompis till mig var med i Amelia B&B det var lite roligt.

• mialisa

Hej tjejer! Har inte haft tillgång till internet på ett tag, men ni har varit flitiga, så jag läser bara de senaste sidorna. Har hunnit en bra bit sen sist faktiskt. Hittat JÄTTEsnygga kläder till honom, underläder till mig, beställt ringar, bokat blomsterhandel, inbjudningar klara och ska börja med bröllopsprogrammet jag också. Tänkte göra ett fint omslag med cremefärgat pärlemorpapper och band runt (som inbj), men bara enkla vita papper inuti. Får lite panik av att kostnaderna drar iväg så fort! Men det är en gång i livet försöker jag tänka. Hoppas jag :)

• Lapinette

Man blir lätt fartblind...jag som övertalade vår solist att ta dubbelt så mycket betalt. Just nu känns 500 kronor som inget...inte i det stora hela. Jag menar...när man ska lägga ut dryga 100 000 kronor så är några hundra hit och dit inget. Känner ni också så? Speciellt när man har budgeterat en hel del till en dyrare kostnad än vad det nu visar sig bli.

• lillabunny

Håller med er mialisa och Lapinette... Men vi har lyckats hålla priserna nere faktiskt, men sen har vi å andra sidan inte så många gäster. Fast kläder och mat och allt annat ska man ju ha i alla fall!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...