• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Lapinette

Jah, det har du nog rätt i...men jag ser det som hemma både här och där. För mig innebär en resa när jag och min blivande åker iväg från Cannes eller Stockholm och stannar borta minst en natt.

• Mopedvin

Lapinette: vad jobbar du med? Hur är det att "pendla" var ska ni bo i framtiden? "nyfiken"

• Lapinette

Jag jobbar med marknadsundersökningar och då det är kontinuerliga mätningar så kan jag göra planering, skriva rapporter ...tja, i princip allt utom presentationer på distans. Jag har uppkoppling direkt mot servern på kontoret. När det kommer telefonsamtal till mig så trycker de bara 505 så hamnar samtalet här i Cannes. Fungerar utmärkt!

Jag gick igenom hela upplägget mycket noga innan jag presenterade det för chefen hösten 2004. Han svar blev - vad ska jag säga?!? Jag hade gjort en kanonstart 2004 och han vill/kan inte bli av med mig. Säger bara tack till chefen...som nu är superrädd att jag ska bli gravid.

Vi vill ju självfallet bo på heltid tillsammans och det är vårt mål 2006...men hur och vart det vet vi inte än. Det får framtiden utvisa...

• Frill

Hej på er. Har inte varit inne på ett tag, men nu är det dags igen. Sitter just och läser Amelia i soffan

Det börjar hända en del. Frisör är bokad, hindersprövningen ligger påskriven på köksbordet och i helgen var vi på mitt gamla jobb och fixade utsidan på inbjudningarna. Insidan skriver vi ut här hemma. Känns otroligt skönt att de är på G. Jag har legat sömnlös flera nätter och "designat" inbjudningar i huvudedet.

De blir inte alls som jag trodde, men nu är vi båda jättenöjda. Ganska mörkgrått papper med ett mörkare grått "utfallande" monogram och helvitt papper med lite glänsande silkesinslag på insidan. Kuverten är i samma vita papper som inlagan. Tyvärr var kuverten och det vita pappret snordyrt, men vi struntade i det. Läste just i Amelia om ett par som lade 18000! på sina trycksaker, så där ligger vi i lä.

Nu har vi också bestämt andra sången i kyrkan, tack vare tips härifrån faktiskt. En tjejkompis ska sjunga Perfect day, och en killkompis Somebody. (Vi har också biljetter till DM)

Fotografen är kvar att boka. Var på bröllopsmässan på Grand med en kompis och tyckte faktiskt att det var helt värdelöst. Men jag pratade i alla fall lite med en fotograf från Hedemora så vi tar nog henne.

Efternamn har blivit lite av en fråga här också. Men tvärt om. Båda säger "jag kan tänka mig att ta ditt efternamn" och ingen bestämmer nåt. Förmodligen byter jag mitt roliga Andersson mot ännu roligare Johansson Men det känns lite konstigt att byta. Och sen är jag lite trotsig också. Varför ska jag ta hans namn bara för att jag råkar vara tjej? Vi får se.

• Mopedvin

Godmorgon alla! Här i Gävle har det snöat och man fick trask till jobbet. Ska försöka leta lite frisyrer idag på nätet, någon som har tips om en bra sida?

• FiaMia

Vi började printa våra inbjudningar i helgen... Tror ni inte att skrivaren skulle börja krångla... Jag blir så f-bannad! Det har förmodligen läckt ut svart bläck för det blir en svart kladdig rand över hela papperet! Har försökt öppna och torka upp det som man ser, men det har inte hjälpt... Ska göra ett försök till här nu och hoppas att det har torkat upp! Tur att man köpte mer papper än vad om behövdes så att det räcker fastän man fått lite spill!

Igår pysslade jag ihop menyhållare utav saltdeg och målade rosa. Så puttinuttigt så Men dom blev faktiskt jättefina! Ska inte ha dom som menyhållare utan mer som infobladshållare vid ex. gästbok, bordsplacering m.m. Där man kan tänkas behöva sätta ut info till gästerna! Ska försöka lägga upp en bild så ni kan få se!
    Gjorde även en prinsesskrona (liggandes) som är vårat tema. Vet inte riktigt vart vi ska ha den, men kan kanske lägga den vid gästboken eller nåt!

Ska gå in på Panduro och beställa hem lite grejer i dag tänkte jag! Vill ju inte missa något när man ändå beställer, men nu tror jag att jag fått med allt.
    Ska framför allt ha pärlor i olika storlekar och smyckestråd. Ska göra en egen prinsesskrona att ha på tårtan istället för ett brudpar!

• Lapinette

FiaMia - så pysslig du är. Vårt pyssel sträcker sig till inbjudningarna samt att göra små påsar till mandlarna (dragéer) som varje gäst ska ha. Sen får det vara nog med pysslande...

På tal om brudpar på tårtan. Har ni bestämt vad och om ni ska ha något på tårtan? Själv funderar jag på att beställa en "vanlig" tårta till 60 gäster, tårtställning ingår när bageriet har kontakt/kontrakt med vår restaurang.

• Telan

FiaMia: Ett tips är att gå til en välsorterad tygaffär, de kan ha mycket billigare pärlor än om man handlar i en hobbybutik som tex panduro.

• Telan

På tal om brudpar på tårtan , vi avvaktar mötet med herrgården nästa vecka. Eftersom de gör tårtan och brukar anordna bröllop så har de säkert redan sådana. Om de är alltför fula så får jag väl hitta på nått då i så fall.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...