• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Lapinette

msbine - I know the feeling ! Försöker så gott jag kan att inte låta mitt liv enbart kretsa kring bröllopet...men det är svårt!

• mia_maj2006

Jag har nog ganska bra koll på att livet inte kretsar kring mitt bröllop men jag blir så himla glad när någon annan helt spontant tänkt på mitt bröllop. Min svärmor har börjat tänka på kakor till presentöppningen utan att jag bett henne om det, min kompis som säger att hon börjat fundera på vilken typ av klänning hon vill ha, mina vänner som kräver sina inbjudningar NU! för att de är nyfikna på hur de ser ut. Det är så kul att de bryr sig.

• msbine

Jag har tyvärr en tendens att gå helt upp i mitt bröllop och har tyvärr haft en tendens att dra med ALLA i den planeringen så att det enda de med tänker på är mitt bröllop. Vilket tyvärr har resulterat i (jag kom på det själv i helgen vad jag har gjort, så jag har spenderat de senaste dagarna emd att be om ursäkt) att både min tärna som är gravid med sitt första barn och min älskade syster som är gravid med sitt andra barn har hamnat i skymundan :( Detta trots att jag tycker att få barn är det viktigaste som kan hända i ens liv. Skönt är dock att de båda har tyckt att det har varit skönt för dem att ha annat att tänka på, men det var aldrig min vilja att det två skulle hamna vid sidan om liksom. Men det ska jag bättra mig på nu

• Lapinette

ÅÅååhhh, jag borde låta mina närmaste läsa den här tråden så skulle de förstå att jag är inte är den enda som varit totalt insnöad det senaste 9 månaderna!!! Vad jag menar är att jag har fått höra lite gliringar om att jag bara tänker/pratar bröllop. Har faktiskt lugnat ned mig nu när de flesta besluten är tagna och igår frågade en väninna mig självmant om hur det gick med bröllopsplanerna....det har nog inte hänt tidigare!

• FiaMia

Jag har också lugnat ner mig lite när det gäller bröllopsprat. Har en del nära vänner som jättegärna vill prata och hjälpa till, men har fått hejda mig lite när det kommer till ex arbetskamraterna... Men det är ju helt förståeligt! Är så lätt bara att komma in på ämnet som hela tiden kretsar i huvudet

I dag har våra inbjudningar gått ut 8 stycken har redan ringt och tackat ja!!
    Har lagt upp lite bilder på dom om i vill kika:
    www.familjeliv.se/krypin/mialisan/start.php

• Mopedvin

Grattis MsBine till jobbet! Är lite nervös idag, ska hålla hjärt-lungräddningsutbildning för arbetskompisarna idag...*gulp*

• msbine

FiaMia: Jättefina inbjudningar!

Kattkatt: Det går säkert jättebra :)

Firade ni gårdagen på något speciellt sätt eller? Vi mös framför datorn och letade efter hotell att spendera bröllopsnatten på, mysigt för oss :)

• FiaMia

msbine: Vi hade bröllopstårt-provning. Jag hade fixat med mig hem för lite provsmakning. Dukade med tända ljus, jättemysigt var det!

• Telan

Hej tjejer! Har inte skrivit nått på nån vecka men jag har varit inne nån sväng och läst om er och det verkar gå stadigt framåt för er alla. Grattis msbine till jobbet!

Vi har tagit en liten paus från bröllopet då min blivandes styvfar gick bort i helgen. Som jag berättade förrut så kämpade han mot cancer och blivit sämre sista tiden. I förra veckan blev det riktigt illa och i söndags morse gav han upp. På sätt och vis var det väl bra att det gick så snabbt på slutet så att han inte behövde lida alltför länge. Han fick ändå som han ville och det var att vara hemma ända in i det sista.
    Vi åkte iallafall "hem" över helgen (vi bor ca 30 mil bort) och hann träffa honom även om han var väldigt borta av all morfin och sov mest. Kändes bra också att kunna vara med familjen på söndagen. Visst känns det tugnt, men ändå en viss lättnad när det är någon som varit väldigt sjuk som går bort. Då slipper de iallafall ha ont längre. Och som min far brukar säga, ibland är det som det är och inte som det bör. Min blivandes familj sa också att på sätt och vis är det skönt att ha bröllopet att se fram emot, för det får en att se framåt och se att livet ändå går vidare.

Igår skulle vi ha haft planeringsmöte med herrgården, men vi har skjutit upp det ett tag. Istället satt vi hemma och myste med ost&kex, en flaska vin och bara pratade om det som varit och det vi har framför oss. I sånna här svåra stunder blir man lätt mer känslosam och även bra känslor blir starkare. Man får lite perspektiv på livet och vad som är viktigt. Det får man ta vara på och verkligen värdesätta det man har. Kvällen blev otroligt mysig och jag fick en liten porslinsängel av min blivande som håller fram ett hjärta. Den ingår i en serie "Angels of Love" och den här hette "I give you my heart", jättefin. En oväntad present av min i vanliga fall rätt oromantiska fästman och just därför betyder den extra mycket.

Inte min mening att dra ner på stämningen och skriva så långt, men ibland är det rätt skönt att få skriva av sig lite.

• lillabunny

Jättefina inbjudningar FiaMia!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...