• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • msbine

Telan: Det är väl det som är meningen med detta forum, att man ska skriva av sig? Tycker jag i alla fall.
    Beklagar sorgen för din svärfars bortgång, man får försöka tänka positivt och tänka att han har det bättre där han är nu utan smärtor.
    *kram*

• FiaMia

Telan: Jag beklagar sorgen... Kram

• Lapinette

FiaMia - jättefina inbjudningar! Jag är lite besviken. La mina inbjudningar på lådan i måndags för att de skulle få dem på alla hjärtans. Ingen (vad jag vet) fick dem igår! Jag hoppas de hittar fram idag men vi har inte någon som har tacka ja än (har visserligen inte kollat vår hemsida).

msbine - vi firade genom att jag var i Stockholm och han i Barcelona (konferens). Han kommer till Stockholm över helgen så jag har bokat en restaurang som jag har hört ska ha toppenmat och vara romantisk.

Telan - beklagar sorgen! Självfallet så ska vi kunna skriva om andra saker här inne på tråden än bara bröllop!

• msbine

Lapinette: man kan inte lite på posten. Jag lade alla våra inbjudningar på lådan samtidigt och, såvitt jag vet, så var det ca en veckas mellanrum mellan att den första och sista fick sin, detta trots att jag skickat dem alla med a-post.

• FiaMia

Jag vet inte om riktigt alla våra kom fram igår heller. Hade förväntat mig att några fler skulle hört av sig i så fall. Även om de flesta visste om bröllopet så var det ju en överraskning att få inbjudan igår! Och så vill man inte ringa och fråga heller... men ska höra med mamma idag i alla fall om de fått något kul med posten

• Lapinette

Fick sms från en väninna - tack för jättefina inbjudningar. Hon hade även varit inne på hemsidan (4 stycken idag hittills). Ringde även mamma som alltid ska vara lite sarkastisk så där blev det inga superlativ utan mer att vad trevligt att vi är bjudna, varför skickade du inbjudan (jag bor ju hos dem just nu). Ha, ha...köpte ju lika många frimärken som kuvert.

• Bröllopstokiig

Telan - varma tankar till dig och familjen!

Jag ska ha myskväll med mina 2 'tärnor' ikväll så lite planering är på tapeten.

• Lapinette

Och jag har printat bilder på näbbklänningarna...något nytt att fundera på när min klänning äntligen är bestämd och tyget klippt...iiii så spännande!

Vi har ett STORT problem. Det verkar inte vara något bussbolag som vill köra våra gäster hem på natten (till Sthlm). Har ni några idéer/förslag?

• FiaMia

Jag har pratat med ett konditori i dag. Frågade om man skulle kunna få köpa lite större prov på bröllopstårtor. Vi ska ha lite planering på fredag med tärna, bestman, toastmaster med respektive så jag tänkte att det hade varit lite kul om de också fick vara med och provsmaka. Kanske kan skoja till det med små bedömningslappar med betygsättning... Får se!
    I alla fall, då sa konditorn att det bjuder dom på ändå!! hihi, vad snällt! Just dom har vunnit pris för "sverigetårtan" och han sa att dom hade en bröllopsvariant på den som han bl.a. skulle göra till oss. Det är med sockerkaka, kolakräm och kolagrädde.... Yummie! Ska bli jättespännande, längtar tills på fredag!

• msbine

FiaMia: Lät spännande :)

Ska iväg ikväll och titta på slottet där vi eventuellt ska spendera vår bröllopsnatt, ska få komma in och titta på sviterna ikväll som de har :) Spännande!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...