MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Vad roligt att ni tyckte dom blev fina! Ska inte använda dom som menyhållare dock utan bara där det behövs lite infolappar till gästerna. T.e.x vid gästboken, bordsplaceringen m.m. Annars hade det nog blivit för puttinuttigt om man haft en vid varje gäst.
fine: receptet på degen fick jag här i från BT, tricket va nog att man skulle röra saltet med vattnet och oljan i ca 10 minuter så att det löste upp sig ordentligt. Sedan när man brände dom i ugnen så blev dom ännu mer smooth! En liten kul grej som jag inte hade tänkt från början, men eftersom dom ändå blev så pass bra så måste jag ju använda dom!
Har beställt lite pryttlar från Panduro nu också! Fick för mig att gjuta egen tvål när jag kikade runt på deras hemsida. Ska göra en vit lite transparent tvål som doftar kokos. Ska klippa ut vårat monogram och lägga i tvålen också hade jag tänkt! Hoppas att det blir bra!
Lapinette: Jag har också ganska långa naglar och har alltid haft, så nu fram till bröllopet tänkte jag vårda dem lite extra. Jag brukar alltid ha dom målade med fransk manikyr, så det blir likadant till bröllopet. Jag målar dom själv, har varit på salong en gång för att få dom gjorda, men det blev inte alls lika bra som när jag själv gör det. För det första ville hon forma topparna runda, vilket jag absolut inte vill. Har dom alltid ganska så fyrkantiga i formen. Sedan när hon målade dom blev dom jättekladdiga. Nej, det är bara om någon råkar gå av som jag kanske får gå ooch göra förlängning på just den, men peppar peppar så håller sig dom hela å fina... oj oj, vilka lyxproblem man har
Ett tips om man vill att naglarna ska växa fortare, smörj in nagelbanden med olja varje dag. Då växer dom så det knakar. Det finns en speciell olja just till det som heter SolarOil Nail Conditioner. Den är ganska dyr, men räcker hur länge som helst!
FiaMia - tack för nageltips. Mina växer ändå så de knakar men så här i vintertid så är de ju inte lika fräscha som under sommaren. Frågan är om man ska boka in en akuttid (jag menar om någon nagel går av). Eller så får man leva med det! Det är ju bara lite trist att se fotona med ringen och så en kort nagel....japp, snacka om i-landsproblem! Förresten, brudar ni som gifter er den 20 maj - Grattis idag är det 100 dagar till bröllopet. Vi firar med champagne!
Fia-mia: det där med egen tvål lät ju jättekul! Beställer du grejer från nätet?
kattkatt: jag beställde grejerna till tvålen på panduros hemsida. Dom hade bl.a. ett bröllops-kit med tvålmassa, hjärtformar och söta påsar med små vigselringar att knyta på. Jättegulligt, men jag ville bara ha själva tvålen och formarna och det fanns att besälla separat, då blev det 50 kr billigare! Fanns även en gratis broschyr om hur man gör som man fick med. Har aldrig gjutit tvål innan, men det kan väl inte vara så svårt?!
Var på ett bröllop i december där dom hade sina "egna" tvålar med deras namn inuti. Jättegulligt!
Lapinette: Hade du tänkt att ha fransk manikyr på bröllopet? I så fall kan man ju alltid fuska till det lite om nu någon nagel skulle vara lite kortare. Det är ju bara att måla den vita randen lite längre in, så ser dom ju automatiskt längre ut!
I går skrev vi ut vårat monogram på alla kuvert. Det blev jättesnyggt!
Har ni skrivit alla adresser för hand eller skriver ni ut det från datorn? Jag kan inte riktigt besämma mig... Känns det opersonligt om man skriver ut det från datorn? Kommer ju ta så lång tid annars att skriva allt med calligrafi.
Jag har bett en kompis fixa mina naglar. Men jag måste ju se till att de är långa... Om jag målar dem så brukar de hålla sig fina och bli långa men sen börjar de gå av en efter en. Måste avväga precis när man ska börja spara så att de är långa men ännu inte gått av
Igår köpte jag ett äktenskapsförord på Svanströms. Ska läsa igenom det och se om det passar för oss. M2b är rätt dålig på att spara pengar och jag har ett litet arv som jag vill behålla om vi skulle gå skilda vägar. Men jag tror nog att vi kommer hålla ihop
Har just köpt en 30-års present till m2b. I juli åker vi till Paris för att titta på målgången i Tour de France. M2b är stor cykelfantast och jag tror att han kommer uppskatta presenten mycket.
mia_maj2006 - vilken trevlig 30-års present!!!
Vi har pratat en del om äktenskapsförord etc. Mest då man i Frankrike skriver alla dessa papper (det finns olika typer) innan själva vigseln hos borgmästaren. Jag tror vi inte kommer att skriva något sinsemellan då vi båda går in med lika mycket men sen så kan det ju hända saker på vägen som man kanske bör skriva papper på (om någon öppnar eget, ärver mycket etc). Trist att behöva tänka på men ännu tristare den dagen man önskar att man hade skrivit något.
FiaMia - hade först tänkt att printa ut adresserna men det blev inte snyggt så jag köpte en fin svart penna och skrev alla adresser för hand samt stämplade två hjärtan på kuvertet.
FiaMia: Jag skrev adresserna rakt på kuvertet med en embrossingpenna och embrossade sen adresserna samt en stämpel "Välkommen till vårt bröllop" :) Blev rätt fint.
Vi kommer inte att ha äktenskapsförord, mest för att ingen av oss har några tillgångar eller arv direkt som vi vill skydda. Kan dock förstå de som har tillgångar eller arv som de vill skydda, även om man har det bra nu så vet man ju inte hur framtiden ser ut.
Min tilltänkta solist tackade nej
Nu blir det till att leta upp en ny. Har skickat en ny förfrågan till en annan tjej som jobbar med en kompis. Har ni solister och vad tar de i så fall betalt?
mia_maj2006: Stackars er... Hoppas att det löser sig..
Min kusin kommer att sjunga på vårt bröllop, betalt vill han inte alls ha utan han ger oss det som bröllopspresent :)