MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Telan - du ser nu springer alla och köper Amelia!
Själv kände jag mig riktigt nöjd efter att ha bläddrat igenom den. Jag har valt rätt klänning ...dock kan jag fortfarande tycka att MASSOR av vigselringar är vackra men jag tror jag även där i lång loppet gjorde ett bra val (något stilrent och klassiskt).
Har nu fotat våra inbjudningar. Vi får se om vi lägger in korten på vår hemsida annars får jag maila fotona till de av er som är intresserade.
Lapinette: VI vill gärna se inbjudningarna :)
Blev glad igår när jag kom hem från jobb. Där låg ett brev från Skatteverket med hindersprövning och namnändring i Nu känns det verkligen som om det är på gång!!!
Ska ringa prästen på måndag och bestämma lite mer med henne...
msbine: Fick också brev från skatteverket igår... Häftigt! Det är verkligen snart dags!
Oh, jag är så glad...och lättad!! Vårt toastmasterproblem har äntligen löst sig. En barndomskompis till mig och hennes man har tackat ja till att vara toastmadame och toastmaster och jag tror att det kommer att bli hur bra som helst. Dels är de själva gifta, de har gått på massor av bröllop och har haft uppdraget tidigare på ett bröllop, så rutinen är det inget fel på.
Jag och min blivande tog en paus från detta huvudbry och beslutade att skicka ut inbjudningarna först och sedan ta tag i det, även om vi hade detta par i åtanke. Som tur var var de bland de första att svara på inbjudan. De har varit bland dem som frågat mest om det inte är "dags för oss snart" så då ville vi överraska med inbjudan på posten först. Åh, jag är så glad!! Ännu en punkt att pricka av!
Lapinette: Jag är jättenyfiken. smeora@hotmail.com ifall inte bilderna hamnar på hemsidan.
Åhhh, har ni fått ert besked från Skatteverket. Själv sitter jag i Cannes och har ingen aning om vilken post som dimper ned i min lägenhet i Stockholm. Jag undrar så om de ska godkänna papprena från Frankrike och faxkopian på min blivandes pass. Fast de har ännu inte ringt mig för att klaga så det måste ju vara ett gott tecken.
Själv har jag varit nere i Cannes och provat skor idag. Vilka skor! Gick in i en affär och pekade och sen kom de med låda efter låda och de blev bara mer och mer exklusiva, Prada, Dior etc. Så vackra! Drömma kan man ju alltid men jag betalar inte 4 000 för ett par skor!
Och igår satt jag hela kvällen och la in information på vår hemsida. Jätteskoj! Fick dock klagomål från min blivande om att jag inte var så sällskaplig...men det var ju så himla roligt!
Lapinette" Hittade tt par skor, precis sånna som jag ille ha, på Din skos rea... 200:- Supernöjd! 4000:- låter lite mycket, men hittar man rätt så! :)
Ja, 4000kr låter lite väl saftigt, men det är säkert jättefina skor. Jag brukar inte ens våga prova saker som ligger utanför min prisnivå. Jag är rätt bra på att lura mig själv och komma på bra anledningar till varför det skulle vara värt det ändå, fastän jag kanske inte egentligen har råd.
Jag satt där och damen kom med fler och fler boxar och när hon tog fram dem och frågade om jag ville prova kunde jag bara inte säga nej. Tänkte att det här är nog den enda chansen jag får att ha ett par Dior skor på mig. De var urläckra med 10 cm hög klack! Jag ska självfallet inte köpa dem.
Skor tror jag att jag kommer att handla på din sko eller liknande... Vill ju ha någon form av finskor på mig på bröllopet, men eftersom jag definitivt inte kommer att använda skorna (går enbart i kängor och gympadojjor i vanliga fall pga rygg/knäproblem), då vill man inte lägga för mycket pengar på ett par skor som kommer att användas en dag...
Var på Stoff och stil igår i Svågertorp och handlade tyg och möster till tärnornas klänningar. Riktigt bra priser hade de, duchess satin kostade bara 49kr/m :) Så de klänningarna blev lite billigare än vad vi trodde i alla fall :)