MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
kattkatt: Jag ska testa att skriva ut på overhead. Jag vet att det går med laserskrivare, men hemma har vi en bläckstråleskrivare. Vill ju gärna ha i färg. Ska testa i alla fall! Jag återkommer med resultat
Trevlig helg allihopa!
Själv kommer jag att bli sittandes med inbjudningarna hela helgen! De är inte riktigt klara ännu, utan det är lite pyssel kvar! Ska ju posta dem på måndag! Spännande
I går skrev vi ut alla adresser på kuverten i alla fall. Blev super duper!
Alla våra inbjudningar i Frankrike och Luxembourg gick idag. De svenska på måndag då jag är åter i Stockholm. Skönt! Ska bli kul och se i nästa vecka hur många besökare vår hemsida har haft.
Idag har varit en bra planeringsdag
Vi gjort klart alla inbjudningar! Snygga blev de också. Nu ska de bara postas. Satt och skrev adresser igår. Tyvärr "suger" pappret i kuverten ganska mycket så att texten blir lite suddig, men det får duga.
Vi har tittat på kläder till min sambo. I stället för den tänkta frock coaten så blir det svart bonjour, grå byxor och mörkgrå väst och plastrong. Mycket snyggt.
Vi har beställt vigselring. Vitguld med en diamant, och den kostade under fyratusen! Nästan snopet biligt.
Vi har äntligen fått kontakt med cateringfirman och de ska skicka menyförslag i veckan.
Och jag har beställt tid för den sista tillpassningen av min klänning. Fyra veckor innan bröllopet.
Ändå är listan över saker som är kvar att göra mycket längre än listan på sånt som redan är gjort. Men jag har bestämt mig för att det beror på att "kvar"-listan är mycket mer detaljerad än "klar"-listan.
Fortsatt bra helg på er!
Var och tittade ut kläder till min blivande igår. Å det blev ingen kostym för honom, det blev en frockcoat med plastrong och väst och rubbet till honom med :)Jag blev väldigt förvånad över att han själv gillade de t, han är verkligen ingen människa som gillar att klä upp sig, men gud vad fin han var :) Jätteskönt att det är bestämt.
Frill: Tror med att det är så att kvar-listan är mer detaljerad än klar listan, e nog därför den fortfarande är så lång...
Åh, glad helg på er!
Nu har ca 80% av våra inbjudningar postats och idag kl 12 kommer en fotograf som vi troligen ska anlita på besök, spännande!
Min lista är dock fortfarande väääääldigt lång....
Min lista är inte så lång men däremot en hel del som jag inte kan göra förrän i slutet på april då vi träffat prästen. Känns lite frustrerande då jag vill ha saker gjort NU! Men det är nog bra att man har lite saker att pula med hela tiden fram till bröllopet.
Så det blir bara fler och fler karlar som bär frockcoat i maj!
Msbine, skönt att du stödjer min teori
Både jag och min sambo var helt inställda på en svart frock coat. Men när vi väl var på Steens herrmode och provade blev sambon väldigt förtjust i en bonjour, mer figursydd och lite längre än en frock coat så nu blir det det i stället.
Men vi är på jakt efter en mörkgrå, broderad väst. Är det någon som har tips på var i Sthlm man kan köpa/hyra såna västar? Steens hade ingen som var tillräckligt mörk, och på Lillys var det så mycket folk att vi inte orkade vänta.
Frill - prova på någon utav ställena på Hornsgtan. Det finns ju tre bröllopsaffärer där inom några meters avstånd.
Nu är våra inbjudningar klara Dom blev precis som vi tänkt oss och superfina!!!
Ska lägga dem på lådan i morgon! Så snart dom gått ut ska jag lägga ut bilder på dom så ni får se!