• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Telan

Vi har förresten anlitat en av dotterns dagisfröknar till att ta hand om dottern på bröllopet. De "vanliga" barnvakterna är ju upptagna med att vara gäster. Hon ställde upp mer än gärna. Vilken lättnad!
    Dessutom erbjöd hon sig att sjunga eller spela tvärflöjt under vigseln. Jag hade ingen aning om att hon brukar göra det men tydligen har hon gjort det på flera bröllop. Toppen!!

• Telan

Gratulationer till moster msbine!

• Telan

Lapinette: Slott eller inte, såg iallafall superfint ut.

• msbine

Telan: Ibland kan man hitta oanade resurser bland bekanskapskretsen :)

• Lapinette

msbine - grattis till mosterskapet...själv är jag faster till två underbara tonårskillar.

Telan - håller med....det ser nästan ut som ett slott! Vad skönt att ni både fick musik i kyrkan samt barnvakt i ett.

Själv är jag så nöjd att jag avbokade tårtan och att det verkar finnas bussar som vill köra våra halvdrukna gäster hem på natten (trots att prise ligger över vår budget).

• Mopedvin

Hej flickor!
    Hoppas alla mår bra, själv är jag ledig idag och har varit och ätit frukost hos en arbetskompis. Nu sitter jag hemma med datorn en stund innan jag skall iväg på Step up. Tänkte på en sak, vad ska ni har för bukett? Jag ska ha något liknande denna:
    www.bernzonsblommor.se/view_image.asp&p2=En%20klassiker&p3=underbart%20röda%20rosor,%20tät%20och%20dramatiskt%20romantisk!

hoppas denna länk fungerar

• Lapinette

kattkatt - jättevacker! Min kommer också vara rund men med rosa, svaga och starka, rosor samt limegrönt, lite luktärtor och lite "annat" i. Har samtliga blomnamn uppskrivna hemma så ni får ursäkta.... Sen ska det vara ljusrosa och starkt rosa band som hänger ned från buketten och lite pärlor i rosorna. Hittade den i en bröllopstidning i juni ...så det är därför våra inbjudningar är rosa med rosa band etc.

• Lapinette

Förresten, Trevlig helg på er! Har ingen uppkoppling hemma (Stockholm) så jag ska vara datorfri i helgen och njuta av att min blivande är på besök. Vi ska ut och äta en försenda alla hjärtans middag.

• Mopedvin

Lapinette - mysigt! Helg igen...tycker veckorna springer iväg! Jobbar i helgen men njuter av ledighet idag och på måndag istället. Nästa måndag ska vi träffa prästen vilket känns bra så man kan planera lite mer.

• Lapinette

Vi ska inte träffa vår förrän den 21 april...hade velat fått in en träff denna helg men vi fick inte ihop tiderna.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...