MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Vi var på Åhlens igår och tittade ut en massa saker som vi ska önska oss. Jag fyllde på vår önskelista här på BT så nu är allt klart så att inbjudningarna kan gå ut. Fast jag tänker inte skicka ut dem än på ett par veckor.
Alla utländska inbjudningar har gått och nu på lunchen ska jag lägga på de inom Sverige. Så spännande! Vi går in varje dag och tittar på hemsidan (hur många som har besökt den) och min blivande är som ett litet barn på julafton!
Vi har en jättetråkig önskelista. Då vi inte vet vart vi ska bo och idag har vi två hem med prylar i så önskar vi oss främst upplevelser och då bidrag till en långväga resa i höst. Restaurangbesök, presentkort till Yasuragin - Hasseludden (SPA) och sen kommer vi att lägga in en elektronisk lista där folk som vill köpa delar i en servis på Villeroy & Boch kan betala på nätet och så hämtar vi upp delarna vart vi vill i Frankrike. Denna lista går att innefatt även resor och allt möjligt annat men vi väljer att kunna boka vår höst-resa på egen hand och inte genom en fransk resebyrå så vi har lagt in mitt konto där istället. Kanske trist men behändigt istället för att få en massa tallrikar som jag sedan måste flyga ned till Cannes etc.
Vi önskar oss ingenting i och med att våra gäster själva får betala flygbiljett och boende i bretagne... men mamma har lovat att betala fotografen vilket var väldigt tacksamt...
Måste bara berätta att jag nu har fått nytt jobb :) Börjar om två veckor, så det blev inget glapp emellan jobben
msbine: Grattis! Vad skönt att det löste sig!!
Grattis till jobbet msbine!
msbine - gud så skönt att det löste sig så smidigt! Gratulerar!
Idag borde våra gäster få inbjudningarna. Spännande! Och jag har fått en bukett från min blivande som står här på kontoret och lyser upp tillvaron. Han är faktiskt väldigt duktig på att skicka blommor.... är bortskämd. Och vad mer! jo igår fick jag hindersprövningen. Trodde det skulle bli trubbel då vi (enligt mig) inte hade fått det rätta pappret från Frankrike samt en överfaxad kopia på min fästmans pass...MEN det gick vägen!
Det enda trista som hände igår var att jag fick en felaktig bekräftelse samt inbetalning på huset vi har bokat till franska släkten (11 st ska sova där). Det var bara för 2 nätter och vi har bokat för 3. Ska ringa dem idag men är jättenervös att de har tappat bort fredagen och givit den kvällen till någon annan. Fransmännen anländer fredag eftermiddag....vart ska då de bo??!!! Men som sagt, ska ringa och kolla...förhoppningsvis så är det bara ett misstag och inga problem. Men man blir ju nervös!
Tack för alla gratulationer till mitt nya jobb, ska erkänna att det är en stor sten som har lyfts bort, inte kul om man hade blivit arbetslös.
lapinette: De har säkert bara missat att skriva det på bekräftelsen, hoppas att det löser sig.
Skickade våra inbjudningar för ett par veckor sedan nu, måste säga att jag är lite besviken på att endast två tredjedelar har svarat... Jag vet att osa inte är förrän den 1 april, men man hoppades ändå att folk skulle svara snabbare än så, jag vill ju börja med bordsplaceringen :( Lite kinkig, jag vet :)
msbine - förstår känslan...vill att folk ska slänga sig på telefonen och tala om att de kommer. Till saken hör ju att för dem är ju inte våra bröllop prio ett (så som det är för oss).
Har ringt om vår bokning och han skulle hem och kolla och hoppades det inte är dubbelbokat...det gör jag med! Vi bokade i november och jag har ringt 2 ggr (dec och jan) och bett om en bekräftelse/inbetalning.
Har ytterligare ett problem som jag grubblat på hela morgonen. Har skickat ut en förfrågan på busnet om buss på natten till Sthlm för de gäster som behöver åka tillbaka...hittills är det ingen som verkar vilja ta det jobbet. Panik! Tänk om vi inte får en buss...vad gör vi av gästerna? Har kollat vad det kostar att hyra en minibuss men den tar ju bara 9 personer och vi räknar med ca 25-30 som behöver åka hem på natten.
Tror att man som brud (ja, jag i alla fall) har lite svårt att inse att ens bröllop inte står i första fokus hos alla människor, man försöker väl, men det är svårt...