• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Lapinette

Telan - ska gå och hämta Amelia. Plöjde igenom hela tidningen på flyget ned till Nice igår. Nu hitta jag den! Vacker, vad är det för färg på dina broderier?

Problemet med våra inbjudningar var dock inte stavfel utan att vi lagt in fel webadress. En adress vi trodde att vi skulle få behålla efter att ha betalat årsavgiften men så var inte fallet utan då fick man välja en ny adress. Men som sagt det var bra att vi upptäckte det innan dem gick ut. Har nu fraktat alla franska inbjudningar ned till Cannes. Min blivande var jättenöjd när han såg dem igår kväll.

• Telan

Lapinette: Broderierna är samma färg som klänningen, åt cremehållet, och så är det lite pärlor i broderierna.

Har du ingen bild på dina kort? Jag är ju så nyfiken på vad ni hittar på. Du har säkert beskrivit dem förrut, men jag kommer inte riktigt ihåg.

• FiaMia

När jag äntligen kom hem igår och fick se allt papper till inbjudningarna blev jag jätteglad. Dom är jättefina! Lagom mycket struktur. Det som var mindre roligt var att hon i affären hade sagt att hon inte trodde att man skulle biga (förvika) dem innan man skrivit ut monogrammet på dem. Det kunde vara risk att de fastnade i skrivaren annars. Så nu blir det till att skriva ut allt i helgen och sedan ta en till tur till Göteborg för att få dem bigade (har lärt mig ett nytt ord )

• Lapinette

Telan - låter vackert (klänningen)!

Jag ska fotografera de franska inbjudningarna idag. Har digitalkameran här i Cannes. De svenska inbjudningarna ligger på mitt jobb. Ska skicka ut dem den 13:e!!!! Korten är ganska så "romantiska" i rosa och pärlemo med själva inbjudningstexten på framsidan och ett informationsblad i själva kortet med ett rosa band som håller ihop dessa tre papper.

• fine

jag har haft massor med problem med mina inbjudningar, eller framför allt printingen av de, sen jag glatt skrev att vi nästan var klara för ca 1 mån sen...

idag ska jag dock ta de till ännu en printfirma och se om inte de kan göra underverk så att inbjudningarna kan färdigställas i helgen... *hoppas*

kram på er alla!

ps. jag måste ju pckså försöka plocka upp en Amelia nu... ;)

• mia_maj2006

fine: Ja utan Amelia kan man ju inte hänga med i diskussionerna
    Jag retar mig på att min är hemma så att jag inte kan titta på Telans klänning. Men jag går hem två idag eftersom jag hämtar på dagis så snart kan jag titta

• Lapinette

Telan - du kanske ska be om provision från Amelia då vi maj-brudar känner oss "tvugna" att köpa Amelia för att få se din brudklänning.

• Telan

Lapinette: Jag får se det som en gentjänst. Jag fick ju faktiskt ett par gammla nummer av tidningen gratis förrut när jag ringde redaktionen och hörde om det gick att köpa gamla nummer.

• lillabunny

Nu måste jag ju med gå och handla tidningen, vill också se klänningen! :)

• Telan

Ska kanske poängtera att min klänning är av ett annat märke, en Ellis, men den är väldigt lik den i Amelia.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...