• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Telan

mia_maj2006: Tack så mycket! Visst tar det lite tid, speciellt embossingen, men jag tycker ju bara att det är roligt att pyssla så det gör inget. Och nu är det bara vigselprogram, festprogram, placeringskort och tackkort kvar.

Tycker också att det låter spännande att gifta sig på Skansen. Kul med nått lite annorlunda. Det är väldigt fint där. Visst var det nått typ av lusthus ni skulle vara i (eller blandar jag ihop med nån annan) ? Om jag minns rätt så verkade det jättemysigt.

• mia_maj2006

Telan: Japp vi gifter oss vid ett lusthus. Blir det fint väder tror jag att det blir underbart, annars blir det nog bara ett minne för livet

• Lapinette

Telan - Så fort jag har hittat min yahoo adress så vill jag också se dina inbjudningar.

Var det inte du som var DM fan? Förlåt om jag blandar ihop...lite svårt att hålla isär alla här inne. Ville bara säga jag har köpt biljetter till sommarens konsert på Stadion!!! Yahoooo!!!

Själv har jag nu lämnat in vår hindersprövning och bokat solist i kyrkan. Roligt med dessa bekantas bekanta som inte vill/vågar ta betalt. Hon brukar normalt ta 1 000 - 1 500 kronor för att sjunga på vigslar och ville tillslut ha 500 kronor av mig. Jag sa - jag betalar 1 000 kronor. Slutdiskuterat! Hon måste ju öva samt åka ut till Mariefred, ringa kantorn etc etc.

Detsamma gäller ju tjejen som ska fixa mitt hår (också en bekants, bekant). Tillslut får jag (efter tjat) betala 600 kronor.

• msbine

Lapinette: Det måste vara skönt att behöva tjata sig till högre priser Brukar ju normalt vara på andra hållet...

Skickade in hindersprövningen i lördags, så man bör väl få tbx den i slutet på veckan hoppas jag...

• Lapinette

Telan - är ju så nyfiken på dina inbjudningar så här kommer min mailadress -lapinettez@yahoo.se.

Mina/våra kommer att fotas (har ingen dititalkamera) när jag kommer till Cannes på torsdag. De är väldigt "söta" och nu ligger 20 inbjudningar klara på köksbordet (de svenska). Ska bara införskaffa dessa hjärtfrimärken och sen ska de ut den 13 februari.

• Lapinette

msbine - javisst är det sjukt att behöva fråga om man får betala. Har ytterligare en bekant som förmodligen ska filma oss hela dagen (hon pluggar till producent och tycker det vore jätteskoj). Där blir det säkert också så att jag får be om att betala. Ska åka över till vår solist i mars (hennes piano är utlånat just nu) och höra henne sjunga olika förslag på sånger. Ska bli så skoj att höra!

• lillabunny

Nu har jag med lämnat in hindersprövningen. Känns som att det börjar bli allvar nu! :)

Mysigt med lusthus mia_maj2006

Vi håller med på för fullt med trycksakerna. Vi gör våra med tapet, har hittat en jättesnygg på Åhlens. Blev bättre än vad vi trodde faktiskt. Vi ska inte ha så många gäster, så det går nog hyffsat snabbt att göra klart det...

• Lapinette

En fråga till er som inhandlat frimärken med hjärtan. Vart köper man dem? Helt idiotiskt nu när det knappt finns några postkontor kvar. Pressbyrån, 7-eleven...har de hjärtfrimärken?

• mia_maj2006

Lapinette: Hemma i Bredäng är det på Vivo... Det brukar vara på samma ställe där man hämtar ut paket man får via posten. Prova där du brukar få dem.

• Lapinette

Okidok, borde ha inhandlat dem i helgen. Mitt problem är att jag alltid tränar eller jobbar sent och vår Vivo i Fruängen stänger så tidigt.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...