MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Min bästa kompis gifte sig i somras och när hon och hennes blivande såg varandra första gången var bland det häftigaste jag varit med om (jag har alltså ogift och har inga barn ;)) hehe. I af så hon kom ner från övervåningen och det enda mannen fick ur sig var "åh, jäävlar... " Han hade liksom inte förväntat sig att det skulle vara sååå stor skillnad. Hon blev tårögd, jag blev tårögd, han blev stum... ett helt underbart kaos! Hur som helst så har jag några kort från det tillfället och hon är ganska röd och blank i ögonen även om det nu bara var tre glädjetårar.
Jag måste börja med målbildsträning för att klara detta tror jag! ;) Ser just nu bara framför mig hur jag fullkomligt storbölar och försöker få fram att jag bara är lycklig....
Ska ändra den bilden till att jag ser såååå glad ut och möjligtvis bara torkar bort en glädjetår (så där som på film ni vet ;))
Jag fixar och donar det mesta med planeringen, men vi började med att lägga upp en gemensam plan och min blivande fick några saker att ansvara för. Det har fungerat jättebra. I övriga frågor lägger jag fram förslag och han tycker till, precis som några redan nämnt.
Och jag "sparkar" på min man för att han ska ta i de saker som ligger på honom. Det är endast 2 saker kvar på hans lista (min är längre av förklarliga skäl).
Hejsan tjejer!
Jag skall också gifta mig i maj. Har inte köpt klänning än, inte heller bestämt exakt datum..
Låter knäppt va?
Anledningen är att vi skall gifta oss på Svenska ambassaden i Peking. De har ännu inte kunnat svara på om de datum vi gett som förslag passar, då det är för långt i framtiden!!!! Klänningen skall jag sy upp i Kina (2 v innan bröllopen...)
Blir helt nervös av att inte veta datum, vi kan ju inte boka hotell till bröllopsnatten, fotograf, bil + chaufför innan vi vet ett datum...Snacka om stressande....
Miemie: Oj, det låter verkligen stressande :) men så spännande att gifta sig i Peking!
Miemie: Låter lite nervöst men superkul. Varför blir det just i Peking?
Telan:
Peking blir det för att vi skall åka dit och hälsa på våra kompisar som bor där förtillfället.
Då tänkte vi att vi kunde passa på och gifta oss...
Min sambo vill inte ha något stort bröllop...Jag vill egentligen det, men har insett att om jag fortsätter propsa kommer jag aldrig att bli gift!!
Det här blev en kompromiss från min sida..
Det skall bli jätteroligt och jag ser fram emot det jättemycket.
Håller som bäst på att försöka övertala sambon att vi skall ha en fest när vi kommer hem....
Miemie - så klart ni ska ha fest när ni kommer hem!!!
Jag börjar bli lite orolig för våra ringar... Vi bestämde oss för längesedan och beställde ringarna den 27:e januari. Då sa guldsmeden att hon inte skulle hinna göra ringarna förrän om ca 2 veckor, men då skulle hon höra av sig för hon skulle låna min förlovningsring någon dag så att formen skulle bli likadan på vigselringen. Detta var alltså snart 7 veckor sedan och vi har fortfarande inte hört någonting... Samtidigt är det ju ca 2 månader kvar till bröllopet så det är ju ingen panik än, men det hade ändå varit skönt att ha det klart. Tycker ni att jag ska gå in och fråga om dom glömt av mig eller ska jag ha is i magen och vänta lite till??
(hon har även guld som är vårat som ska användas till ringarna).
Jag tycker absolut du ska kontakta dem!! Så slipper du ju oroa dig!! Det är ju de som har klantat sig liksom. Vi beställde min ring i lördags och då tyckte han verkligen att det var på tiden.