MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
mia_maj2006: Jisses, vad du är kreativ, både tårtor, blomsterarr och vistexter. Va duktig du är. Får man låna lite av texten till visan månne??
Ett stort grattis till kattkatt. Man brukar ju säga att det är smittsamt med graviditeter, så alla ni som INTE vil bli gravida - KNIP!
;-D
Jag tänkte också göra ett eget fotoalbum med de bilder som vi tar själva under bröllopsdagen. Det har öppnat en ny scrapbooking butik här i Borås, så jag kanske får försöka mig på det också! Det är ju så himla fint!
Vi träffar inte heller prästen än på ett tag, hade gärna haft även det klart redan nu, så himla skönt att bocka av saker! Men det är inte så mycket kvar egrentligen. Festprogram, lägga upp musiken till festen och lite att inhandla, skor tex och kläder åt lillpojken.
Verkligen avundsvärt att kunna så mycket mia_maj!!
Har precis pratat med fotografen som ska fota mig i brudunderkläderna om två veckor. Verkar jättetrevlig, men jag börjar bli nervös.. Gick i nån fantasivärld och trodde att min mage skulle vara slät vid det här laget. Blir till att gömma lite, tar brudsjalen med mig tror jag!
Off the record - sticker nu med jobbet till PRAG!!! Ha en skön helg!
KRAM
Telan: Du får gärna sno delar av texten det har ju jag gjort
Idag är sista dagen på jobbet innan jag sticker till fjällen. Kommer att ta med mig en massa papper om bröllopet så att vi kan diskutera och bestämma saker när vi ändå har semester. M2b ska med till fjällen och även min föräldrar så det kan bli mycket ordnat.
mia_maj2006: Tack, då gör jag det.
Låter härligt med fjällen, hoppas ni får bra väder!
Jag är ofantligt trött och seg idag. Vi var ut och åt med jobbet igår kväll och det snålades inte på varken mat eller dricka. Jag tyckte inte att det var så farligt igår, men det känns idag... Jisses, vad man har blivit gammal.
Jag ska prata med ett par florister i helgen och sen bestämma mig för vilken vi ska anlita. Och så måste jag nog börja embossa omslagen till vigselprogram och festprogram. Det blir ju ganska många, så det är väl bäst att sätta igång så det inte blir panik senare.
I tisdags var jag förresten till butiken där jag köpt min klänning för att prova den med skor och de underkläder jag ska ha så att de kan sy upp den i rätt längd. Axelbanden fick också lov att kortas något. Det var tur att jag hade "rätt" underkläder på mig för klänningen satt lite annorlunda med dem under. Något att tänka på tjejer!
Ja jag kan t.ex inte ha korsettt under enlig hon jag köpt klännigen av för då syns det igenom. Hon föreslog "bridget jones trosor" och axelbandslös BH...tråkigt värre. Inget "highlife" alls. Men jag får väl byta om, hur skall ni göra?
Min klänning är så tjock att jag inte kan tänka mig att något syns igenom, jag ska ha fina vita trosor, vita stayups och en slät axelbandslös vit BH.
Mia_maj : vet inte om jag skall ha stayups, räknar med att det är rätt varmt i maj?