MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
mia_maj2006 - du gör inte bara tårtor utan skriver sånger också!
Själv började jag med ett tal i augusti till min blivande som ska läsas upp på själva bröllopet. Kan säga att sen dess har jag inte tittat på den eller gjort den klar. Vi får se hur det blir men det vore trevligt med någon slags överraskning för honom. Troligen blir det inte några tal å hans sida då fransmännen inte har det som tradition.
mia_maj2006: Vilka fina blomsterarrangemang!
kattkatt: GRATTIS!!
Hjälp, alla blir gravida just nu... Jag blir också sugen ju! Men ska försöka vänta tills efter bröllopet i alla fall. Får se om det lyckas...
Var och träffade fotografen igår i Göteborg. Hon hade en hel del album att välja mellan, men både jag och min m2b fastnade för ett och samma. Det blir ett kraftigt album i vitt läder med en kortram i mitten på framsidan där man får sätta in en valfri bild. Sedan är det 12 bilder inuti.
Känns jättebra att få det klart eftersom vi var ute så sent som vi va. Kontaktade ju fotografen i förra veckan...
Vi har inget album utan får våra bilder på CD-rom, ett bildspel samt upplagda på fotografens hemsida för beskådande
. Sen kommer vi självfallet att göra ett album!!! Jag är nojjig på fotoalbum men ligger just nu hela 2-3 efter. Allt ska in och det ska skrivas och fixas.
kattkatt: GRATTIS!!!!!!!!
Ang album så kommer vi (dvs jag) göra ett eget album med bröllopsbilder då min stora hobby just nu är scrapbooking, så det ska bli skoj att göra det själv :)
Vi pratade med Mariahissen igår, de känns väldigt seriösa, det är skönt. Sedan hade de ändrat menyerna så nu blir det till att fundera om vi ska ha den italienska buffén som vi tänkt eller byta till trerätters. Det diffar bara 15 kr/pers så det är bara att komma fram till vad vi tycker är godast. Vi kan komma med drickan dagen innan vilket är jätteskönt.
mia_maj 2006: LÅter skönt att de är proffesionella. Känns alltid lite bättre när man känner att man kan lite på de som ska sköta festen.
Ska ha samtal med prästen ikväll, e de nån som har något bra tips på vad man ska tänka på att fråga?
Vi träffade prästen för ca 2 veckor sedan och han ledde samtalet så bra och skissade upp hur allt skulle gå till så det blev inga frågor.
Satt och bläddrade igenom alla papper igår som jag sparat under planerandets gång. Kändes jätteskönt att kunna slänga en helt bunt och inse att det mesta är klart och fixat.
Jag funderade då även på mötet med prästen. Vi har det inte förrän i slutet av april men jag tänkte kontakta honom några veckor innan mötet för att höra om det är något som han vill att vi ska tänka på inför mötet.
msbine - tala gärna om hur det var och vad ni diskuterade
Jag tänkte också ringa och prata med prästen snart så alla tips om vad man bör tänka på är välkomna!