MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Trodde jag skulle med en kompis till Köpenhamn och titta på bruklänning igår, men jag blev hippad! En liten mysig möhippa med tre av mina bästa vänner! Eftersom allt är så hemligt så visste de bara att vi ska gifta oss snart, inte när! Och de tyckte inte att jag skulle komma undan!
lillabunny: Åh va roligt!! Vad gjorde ni för kul?
Jag vet att jag kommer att bli hippad, det kommer jag inte undan, och min tärna har varit så förutseende att hon frågat lite om vad jag tycker är okej eller inte. Jag vägrar tex bli utspökad och bli tvingad att utföra en massa fåniga uppdrag på stan. Helst vill jag bara ha en superrolig dag/kväll med tjejkompisarna.
Lillabunny: Vad roligt att bli hippad, jag längtar tills min blir, vet att tärnorna har planerat den sedan i oktober, så man har rätt höga förväntningar :)
Telan: Håller med om att gå utspökad på stan är ingenting som är intressant... Det vet mina tärnor med om, så nåt sånt vet jag att det inte blir. Däremot har jag på känn att det kan bli något som tex paintball, go-cart eller andra "grabbiga" saker då jag är en sådan som person som gillar sådant :)
msbine: Samma här!! Det blir säkert nån "grabbig" fysisk aktivitet typ gocart, klättring, höghöjdsbana eller liknande följt av en mysig middag/utekväll. Eventuellt kan det bli en strippa också för det har min tärna alltid velat ordna och nu har hon äntligen hittat sitt tillfälle. Hon har till och med frågat om det skulle vara okej. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om saken om jag ska vara ärlig.
Lillabunny - kul! vad gjorde ni?
Jag är lite orolig för min... tror inte kompisarna kommer anordna någon men arbetskompisarna däremot och de flesta är av sorten som tycker att man ska skämma ut bruden så mycket som möjligt... Vi hade en hippa för en annan tjej här i somras och hon blev utspökad och fick sälja grejer på krogen.. Jag har lagt ut lite hintar om att jag HATAR sånt...seriöst. Men vi får väl se
Jag funderar på att skickat ett mail till mina närmsta vänner om saker som jag inte vill göra. Jag har inget emot att de spökar ut mig, bara jag inte behöver sälja saker, samla in pengar eller tvättlappar från killars kalsonger. Jag vill inte heller göra något som har med höjder att göra eftersom jag är väldigt höjdrädd.
Till den hippa jag var på i somras hade de ordnat en manlig strippa.... Först ville jag knappt gå för jag trodde det skulle bli otroligt pinsamt och så tycker jag inte att konceptet är så kul egentligen men... vi skrattade så vi låg dubbelvikta. Det var en kille som gjorde det på skämt som en av oss kännde och han gjorde det skämtsamt, han var lite tjock med sladdrig rumpa Det blev hellyckat!
Ooooooo, jag hade glömt jobbet. De kommer säkerligen också att ordna en hippa och de vet man aldrig vad de kan hitta på. Men de känner mig rätt bra iallafall så jag hoppas att de inte kommer att vara alltför taskiga. Vi hade hippa för en kollega för några år sedan och då gjorde vi iallafall inget "pimsamt".
kattkatt: Kul med strippan! Jag hoppas väl på nått liknande, att det görs mer på skämt, för annars tycker jag att det blir lite löjligt. Det är inte direkt att jag går igång på en främmande karl som står och åmar sig i bara kallingarna.
Telan: Vi ska nog också endast ha porträttfotografering utomhus efter vigseln. Men fotografen hade ett paket där vigseln också ingick... Får se vilket det blir. Har en systemkamera själv så den kommer att finnas med hela dagen!
kattkatt: Fotografen heter Jenny Andersson, www.fotojen.net/jennys/index.htm
Hon tar så otroligt vackra bilder, så det känns jättebra!!
Sedan kommer vi också att ha engångskameror på alla bord! Har också gett en kompis uppdraget att försöka få med alla gäster på bild!
Jag är också lite orolig inför hippan... Tror det kommer att bli en mysig tjejkväll (eller hoppas i alla fall). Har gett lite hintar om vad som skulle vara kul, men man vet ju aldrig!
Eftersom vi vill hålla det hemligt vågade mina tre vänner inte göra någon stor sak av det och blanda in massor med folk. Så det var bara vi fyra. Vi började på ett äventyrsställe med trekamp, där lirade vi golf på en äventyrsbana, spelade bowling och biljard. Jättekul! Sen åkte vi hem till en av tjejerna där jag fick hemma-SPA. Bubbelbad, ansiktsmask, hårinpackning, nagelvård, mm. Riktigt skönt! Sen blev det god middag med frågestund (svarade jag rätt vann jag presenter!), tavelmålning oh efterrätt. Jättemysig kväll!