MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Nu skriver jag in mig! Det är många den 27e, här kommer en till!
6 S&F, Skåne
6 hellan_jkpg, Jönköping
6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
6 mialisa, Gimo, Uppsala
6 Meeela, Finland
6 majbruttan, Åmål
13 Emmie75, Göteborg
13 Joppidopp, Stockholm
13 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
20 Lapinette, Mariefred
20 FiaMia, Dalsjöfors
20 cajsan, Roslagen
20 grahn06, Göteborg
20 snaeckan, Mölle
24 kattkatt, Grand Val, frankrike
27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
27 Telan, Uppsala
27 msbine, Helsingborg
27 m_ia, Karlstad
27 pirr i magen, Ljungby
27 Cattis28, Tibro
27 lillabunny, Skåne
27 Pumbaalina, Halmstad
27 Kotte, Enköping
27 Vårbrud76, Halmstad
27 annaglitter, Ersta, Stockholm
27 Peon, Stockholm
27 köj, Stockholm
27 Mayfly, Umeå
27 Fine, Stockholm
27 Sprallig, Lund
27 Lugnet, Dalarna
27 Fröken Linda, Lysekil
27 JeckaH, Göteborg
Välkommen JeckaH!
Tjejer, det är inte långt kvar nu! Själv känns det som jag har tagit semester från planerandet sen någon månad tillbaka men det är väl för att det mesta redan är bestämt, bokat och klart.
Igår träffade jag en underbar tjej som jag har lärt känna här på BT. Hon gav mig material som hon klippt av från sin klänning. Spets som jag förhoppningsvis kan använda i toppen på min. Så gulligt och snällt!
Imorgon kväll så ska tjejen som ska göra mitt hår komma hem till mig och vi ska prova och se vad vi ska göra med håret. Ska bli intressant!
Gällande psalmer så vill jag ha "den blomstertid" och så en till. Vill ha psalmer som alla känner till och kan sjunga med (svenskarna). Tjejen jag träffade igår gifte sig också med en fransman så jag fick många tips på hur de gjorde sin vigsel 3-språkig etc.
JeckaH: Välkommen hit!
lapinette: Kul att kunna byta erfarenheter med någon som har varit i samma "sits" som du är nu :)
Nu har jag skrivit in mig i denna tråden :). Vi gifter oss 27e maj, borgerligt i Göteborg. Vigsel och fest är i slottskogen. Vigseln är utomhus så jag har skickat in en beställning på fint väder :). Annars är planering och inköp i full gång och jag tycker att vi har kommit rätt så långt nu. Lite stressigt är det, när man tänker på allt som man ska hinna. Roligt med denna tråd!
Kram från JeckaH
Oj vad många det är som gifter sig den 27 Maj. Nu håller vi alla tummarna för strålande fint väder bara.
Absoult, en strålande sol över hela laändet!
Inte bara den 27:e utan heeeeela maj!!! Det måste ju bli en underbar vår när vi haft en sån lång vinter.
Visst känns det lugnare på tråden nu? Alla börjar nog få lite klart för sig eller vad tror ni?
Såklart ska det bli sol hela maj!! Förutom den stunden då man fotas, då kan det vara liiiite moln så att man inte kisar. :)
För egen del så beställde jag vigselring och brudbukett i helgen så nu har jag en liten paus... eller utåt sätt i af, inne i hjärnan går det på högvarv! ;) Vem ska vara kyrkvärd? Vem ska läsa dikt? Hur ska vi lägga upp dagen, när frissa? när sminka? när luncha? när fota?
Nästa stora grej är att börja med festprogrammen. Vi har en idé om hur det ska se ut, får se om det går att få ut det i verkligheten!
Underkläder och skor ska jag ta tag i också... annars så är klänningen klar och bröllopsresan bokad.
Så nu är det fokus på att spara ihop de sista slantarna... Två löner kvar bara! Men det ska nog gå!
Tjipp