• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • mia_maj2006

Vi ska ha vigseln utomhus så jag borde väl egentligen ha tjocka stickade strumpbyxor. Så känns det nu i alla fall när det är -10 grader utomhus. Maj kommer att bli en jättefin månad Funderar på att skicka mail till Pohlman för att vara säker på bra väder

• lillabunny

Jag får göra som du kattkatt... Det funkar aldrig med korsett o mage... Ska kolla på underkläder precis innan jag ska mäta ut klänningen 28/4. De ska sy upp en specialklänning till mig pga lill*n i magen!

• msbine

Ska ha torslette, fina trosor och stockings på mig under klänningen, den är så tjock, så jag betvivlar att något kommer att synas under den.

Prästen var här igår, har verkligen en underbar präst Fick mycket klart för oss om hur vigselakten kommer att gå tillväga samt har bokat in ett par datum för oss att öva lite i kyrkan. Det enda vi inte fick bestämt till 100% var vilka psalmer vi ska änvända oss av.
    Vad ska ni ha för psalmer?
    Vi funderar på att ha 199 (fast med bröllopstext) och antingen 82 eller 730. Vad säger ni andra om det?

• Cattis28

Var iväg och skulle hämta ringen idag. För det första så hade dom graverat fel datum. Dom hade skrivit den 27/2-2006 istället för 27/5-2006. Hmmmm, lite irriterande att man får vänta ytterligare och åka extra en gång till. Dom får ju givetvis korrigera felet...

MEN.... en glad nyhet med ringen var att guldsmeden tagit fel storlek på själva ringen för att få plats med mina tre st diamant 0,3:or. Det krävdes alltså en tjockare ring för att få plats med dom diamanterna. Och den känns mkt mer exklusiv än vår förlovningsring som är av samma märke. Det är en guldring med dubbla x-märken runt om. Så har vi satt i diamanterna i kryssen så att säga. Vi fick alltså en ring som var 1000:- mer värd än vad jag behövde betala för. Så det gör inte sååå mkt att vi får vänta lite till på den.

• lillabunny

msbine, vi ska ha "En vänlig grönska" och "I denna ljuva sommartid", vi är inte så många på vigseln så det är viktigt att folk kan psalmerna känner vi... Prästen gick inte med på att de skulle vara instrumentala ;). Han och kantorn kommer att sjunga, då är det kul om gästerna med kan hänga med!

• Lapinette

Hej tjejer!
    Har betalt for att logga upp mig pa en dator pa hotellet i Prag. Snacka om att man ar manisk. Faktum ar att vi ar insoade har och flygplatsen ar stangd och att bara sitta och glo ar nagot jag ar ofantligt dalig pa.

Sag att ni diskuterade underklader. Maj, kan ju var kall eller jattefin och varm. Jag ska ha bustier, med strumpbyxor och ett par fina string som hor till. Min klanning sys efter sjalva bustiern sa dar gjorde jag nog ratt som kopte den i god tid.

Ar lite nervos att var prast kommer att styra lite for mycket over var vigsel. Har redan forhandlat med honom om var fotograf. Forst ca han ok till ca 3 bilder sen bestamde vi att fotografen ska fa fotografera vigseln om inga gaster tar kort. Vi far se vad han sager om psalmerna etc. Vi ska ju inte traffas forran den 21 april sa jag hoppas vi kommer att ova aven da for min blivande kommer endast till Sthlm den helgen.

Mycket pyssel blir det nar man ar pa distans.

• FiaMia

Jag kommer att ha en axelbandslös bh under klänningen och ett par stringtrosor. Sedan har jag köpt vita stay-ups ifall det är lite kyligt, men förhoppningsvis så behövs inte det. Sedan på kvällen kommer jag att byta om till andra underkläder. Har köpt en vit korsett med string till. Vill inte ha korsetten på mig hela dagen för det känns som att det kan bli obekvämt!

Provade klänningen i går och nu har jag lite panik... Den sitter åt lite grann... Så nu måste jag gå ner några kilon annars kan jag nog inte äta någonting på bröllopsdan... Så nu blir det sträng diet fram till bröllopet!!

• Mopedvin

Vi ska ha "en vänlig grönska" "i denna ljuva sommartid" och psalm 730 som jag inte kommer ihåg vad den heter men den är jättebra!
    Hämtade klänningen i lördags, tänkte ha med den när jag skall prova underkläder eftersom den är ganska tunn... Hade även jag tänkt att byta underkläder inför kvällen men nu vet jag inte hur jag skall göra, vet ju inte hur tjock jag kommer att vara i och med bebisen... Hm, har fortfarande inte fattat.

• Vårbrud76

Morrn morrn!
    Själv vet jag inte riktigt vad jag ska ha på mig under klänningen.
    Ingen bh då klänningen kommer att hålla allt på plats, sedan några snygga OCH jättesköna trosor! Hmm någon som har några tips på detta?
    På kvällen tänkte jag också byta om till något sexigt vitt raffset! hi,hi.

Förresten var hittar man tips på psalmer att ha i kyrkan? Jag har letat en hel del, men hittar ingen bra site med olika förslag...

• msbine

kattkatt: Gillar med 730 starkt, den lät så pigg och glad liksom. Lutar nog lite grann åt den...

Ska på "bröllopskväll" på onsdag i kyrkan, ska bli spännande. De ska gå igenom lite grann olika in- och utgångsstycken samt man ska väl få en hel del information om hur det brukar gå till vid vigslar i den kyrkan. Annars händer det inte mycket, har lyckats få färdigt (dvs få godkänt av m2b) allt utom bordsplaceringen i festprogrammet, så det är till att sitta hemma och klippa och klistra hela veckan. Kan även förhoppningsvis göra klart vigselprogrammet efter bröllopskvällen, hade varit skönt att få allt sånt klart innan april, då april kommer att gå åt till att sy klänningar...

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...