MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Vi kommer att betalar de som kommer att "arbeta" denna dag så som solist, frisör och filminspelare. De är sådana som jag känner men som inte är nära vänner till mig. Vill betala för ett gott jobb. Vi kommer inte ha bestman och tärna men två små näbbar och där syr min mamma klänningarna så det blir inga presenter mer än att jag ser det som ett ypperligt tillfälle att köpa ett smycke till mitt gudbarn. Har annars svårt att fira henne specifikt då hennes bror fyller dagen efter (firas alltid tillsammans).
Jag har en fråga till er alla:
Måste man ha tärna och bestman?
Vi har tänkt oss utan det, men det blir kanske inte så praktiskt.
snaeckan: Tycker att det är upp til var och en hurvida man vill ha bestman/tärnor. Det är fint med, men lika fint utan. Vi ska dock ha tre av varje plus en näbb :)
Vår tärna och brudnäbb kommer att få var sitt hals-smycke. Det är en silverkedja med ett rosa hjärthänge i pärlemo. Näbbens klänning kommer min blivande svärmor att sy och tärnan kommer att få håruppsättning!
Till bestman och toastmaster vet jag inte riktigt än... Svårt det där!
Vi har bjudit hem dom på middag och därefter provsmakning på bröllopstårtor, 4 st olika. Så egentligen skulle väl det räcka, men känner ändå att man vill ge dom något mer...
Jag ska ge min blivande ett par manchettknappar i nästa vecka som en liten överraskning när det bara är 2 månader kvar till bröllopet. Har kikat på en manchettknapp med tre kronor på. Kanske kan köpa likadana till bestman och toastmaster... får se!
Vi kör en mellanvariant. Tärna och tostmadame är samma person, marskalk och tostmaster är samma person. De får ha vilka festkläder de vill, och vi bidrar inte med några smycken eller dylikt. De är inte något bröllopsfölje liksom, utan mer valda av praktiska skäl som till möhippa och svensexa plus andra förberedelser. Man kan göra som man känner och har lust! :)
miemie: Självklart ska ni ha fest när ni kommer hem!!!
FiaMia: Va bra att det löste sig med ringen, men jag håller med de andra om att det är dålig stil att inte höra av sig när de lovat göra det. Sånt kan jag bli väldigt irriterad över. Har man sagt en sak och lovat något så är det otroligt fult att inte hålla det.
I onsdag tog vi vår första valskurs, det ni!!! Det var hur kul som helst och det gick faktiskt riktigt bra. Nu gäller det bara att öva hemma tills nästa gång. Tihi!!
I helgen ska vi åka och hälsa på det par som ska ha hand om toastmasteriet, så vi kan planera och diskutera festupplägget. Jag är så glad att de ville ställa upp för de är som klippt och skurna för jobbet.
Beträffande tärna och bestman så har vi tänkt ha en av varje plus en liten brudnäbb. Vi kommer att betala stor del av deras kläder och jag ska göra ett hårsmycke till tärnan som matchar min tiara. Eventuellt får de någon liten present också men det blir inget dyrt, bara nått litet symboliskt som tack.
snaeckan - man gör precis som man vill (tycker jag) gällande sitt bröllop. Vi kommer inte ha bestmän och tärna pga att vi inte riktigt kunde komma på vilka vi skulle ha. I Frankrike har man inte bestman och tärna utan vittnen i kyrkan som signerar själva vigselattestet så min man förstod inte riktigt det där. Vi har istället två söta näbbar!
Telan - kul med valsen. Vi hade ju vår privatlektion i november (cha-cha) och har absolut inte varit flitiga med att träna /typ en gång max 10 minuter varannan vecka. Nu kan min blivande stegen men jag försöker piffa till stilen lite. Dock är han bättre än Peppe Eng!
Vi kommer att ha alla viktiga möten i april då min blivande är i Stockholm nästa gång. Det blir att möta prästen på fredagen och sen ha middag med toastmastern (min bror) på lördagen. För oss blir mars-månad lite av en semestermånad med resor och besök av respektive föräldrar ned i Cannes.
Telan: Har ju helt glömt av att berätta vad rosen hette ju... *sorry*. Den heter Avant Garde, bättre sent än aldrig
Men ska till en florist till, får se vilken ros hon plockar fram...
Trevlig helg på er allihopa!
Jag har fått missfall... kommer nog inte skriva lite på ett tag.
kattkatt: Usch, förstår vad du går igenom, gick igenom ett för ett par år sedan... Lider verkligen med dig... Vill du prata med någon som har gått igenom samma sak, maila på msbine@hotmail.com
*stora styrkerkramar*