MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
snaeckan, vi kommer heller inte att ha någon bestman/tärna. Tror att vi kommer att lösa det så att blivande maken har ringen i fickan!
FiaMia! Vi ska ha blommor på tårtan. Konditoriet har fått reda på brudbukettens ihopsättning och färger, och fixar utifrån det!
Fiamia: Nej, ingen bild, den är inte tillverkad än. Vi har bara skissat upp den tillsammans med hon som ska göra den. Har inte sett nån klar bild förutom i huvudet :)
Vårt tema är rosa gerbera. Just nu funderar jag på om jag ska ha det på tårtan också, det skulle kunna bli snyggt. Ska baka en testtårta nästa vecka till m2bs syster som fyller år. Hon tycker inte om marsipan så jag får testa att göra sugarpaste också.
mia_maj2006: Du får lova att uppdatera oss med bilder sen! Alltid lika roligt att få kika på dina alster!
Jag köpte hem en bröllopstidning i går och satt å lusläste Hittade en klädselsida ang herrarna i brudföljet och läste då att om mannen har kostym så är det slips eller fluga som gäller... Vi hade tänkt att min sambo skulle ha väst och plastrong under sin kostym... Är det inget som man kan ha då? Är det någon som vet vad som gäller??
Tycker ju att det är så snyggt med plastrong, känns mer uppklätt!
FiaMia:
Min m2b ska ha svart kritstrecksrandig kostym med väst och plastrong i silver. Han provade allt i förra veckan. Jag säger bara: ojojoj vad stilig han blir!
Hej tjejer!
FiaMia: Vår bestman kommer att ha vanlig kostym med väst och plastrong. Strunt samma om det är "rätt" eller inte, så vill vi ha det och då får det bli så. Han kommer alltså att vara en "enklare" variant av brudgummen, dvs likadan väst och plastrong men brudgummen ska ha frockcoat. I butiken där vi bokade frockcoaten och köpte väst/plastrong till dem båda pratade vi samtidigt om att bestman skulle ha vanlig kostym och han som jobbade i butiken sa iallafall inget om att det inte skulle vara nån bra idé.
Visa gärna bild på brudkronan, så kul med egenhändigt knåpade saker!
Likaså mia_maj2006: Fresta oss med mera tårtor!
Idag har jag äntligen bokat in ett nytt planeringsmöte med Herrgården. Det blev ju flyttat tidigare pga styvsvärfars bortgång. Åh, jag längtar så till att ta tag i den planeringsbiten, bestämma mat och dryck, dukning och dekorationer, tårtan och mycket annat.
Jag har också bokat florist, kanske inte den som var billigast men helt klart den jag fick bäst kontakt med och väldigt bra service. Trots att jag först bara frågade om ungefärliga priser satte hon igång att ta hem testrosor med en gång för att kolla rätt färger tex.
Och så har vi äntligen fått reda på vilken präst som är i tjänst på Vår dag. Det blir en manlig präst som jag har hört ska vara rolig och lättsam, om än något virrig ibland. Hellre det än strikt högreligiös och alltför konservativ. Det var iallafall honom vi hoppas att vi skulle få.
Telan: det är inte alltid priset som är det viktigaste, jag betlar hellre lite mer och får superservice, precis som du verkar få :)
Vad det gäller klädsel så tycker jag inte att det finns något som är rätt eller fel överlag. Känns det rätt för en själv så ska man strunta i vad alla andra säger.
msbine: Jag bara håller med.
Vad alla verkar klara med sin tårta?! Vi har inte ens beställt vår då jag blev så sur att det kostade det dubbla när jag sa att det var bröllop. Vi kommer att beställa en vanlig tårta och jag tror inte det blir några speciella utsmyckningar på den. Dock måste jag få tag på en tårtställning.
Annars så ligger jag hemma i maginfluensa. Jättetråkigt då min mamma och hennes sambo är här på besök (Cannes). De är ute med min blivande i det vackra vädret medan jag har legat och sovit på soffan hela dagen.