MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Lapinette: Lite typiskt att bli sjuk när folk är och hälsar på :( Krya på dig!
msbine - tackar och visst är det typsikt. Men jag hade både mamma och blivande man som servade mig igår när jag sprang från toalett till säng.
Lapinette: Du har inte ätit Bouillabaise? Jag blev tokdålig i magen efter att ha ätit Bouillabaise med aioli (det var troligen den som var boven) i hamnen i Nice. Det gör jag inte om
Krya på dig!!
Jag är inte klar med tårtan, även om de blir goda så vet jag inte hur de ska se ut och så. Sista testet blir m2bs 30-årsfirande om en månad. Då ska det bli tårtparad som ska bedömmas och poängsättas av gästerna och därefter tar jag det slutgiltiga beslutet.
mia_maj2006: Låter spännande med tårtparad, å gott *S*
mia_maj2006 - ingen Bouillabaise men dock en kebab i St Raphael igår. Vet inte om det var den eller något annat då alla åt kebab och det var bara jag som blev sjuk.
Härlit med tårtparad. Själv funderar jag att åka till Älvsjö konditori och köpa flera olika sorters tårtbitar och sen får vi se vilken vi väljer. Vi har ju hela tiden sagt att vi ska ha Scwarzwald men när vi var i Österrike åt vi en som inte alls var god. Hmmm... Den får ju inte vara torr och trist.
Är det nu din blivande ska få biljetter till Paris och Tour de France?
Då kör jag som vi tänkt angående klädseln; kostym med väst och plastrong. Var bara tvungen att kolla med er så att jag inte begår ett "stort regelbrott" som alla utom jag känner till...
Idag har vi bestämt möte med prästen. Ska ses den 28:e, nästa tisdag och bestämma vigselprogrammet. Ska hem och ta fram de sånger och psalmer som vi sett ut för ett tag sedan och se om hon tycker att det blir bra! Ska bli skönt att få allt sånt bestämt så att man kan få färdigt vigselprogrammet.
Vi har inte bestämt tårta än, det blir i samband med planeringsmötet med herrgården eftersom de gör även den. Vi är lite inne på att ha en vit tårta med färska blommor på, men det återstår att se vad det blir.
Lapinette: Låter inge vidare med magsjuka, och speciellt inte när du har besök. Krya på dig!!
Hej! Nu har jag hittat hit. 13 maj verkar inte vara så populärt, vad jag kan förstå, kan det bero på vidskepelse?
Jag har inte läst hela tråden, men jag har en fundering: hur gör man med IDkort, pass, medlemskort mm. Jag kommer att gifta mig den 13 maj, åker på bröllopsresa den 21 maj. Ska/kan jag förbereda ändringarna innan - eller kan/ska jag vänta till efter resan?
6 S&F, Skåne
6 hellan_jkpg, Jönköping
6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
6 mialisa, Gimo, Uppsala
6 Meeela, Finland
6 majbruttan, Åmål
12?? Miemie, Peking
13 Emmie75, Göteborg
13 Joppidopp, Stockholm
13 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
20 Lapinette, Mariefred
20 FiaMia, Dalsjöfors