MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
kattkatt: Beklagar verkligen. Har oxå varit där... Det är jättejobbigt men man tar sig igenom det. Många kramar!!!!!
kattkatt - så ledsen för er skull! KRAM
Hej flickor!
Fick fixat skor igår till bröllopet, blev ett par sandaletter från esprit med rätt låg klack, jättefina och man kan använda dem efter bröllopet :) Sambon fick med nya skor, ett par rejäla, men jättefina ecco blev det :)
kattkatt: Stor styrkekram till dig och din blivande!!! Fy vad tråkigt och orättvist.
FiaMia: Tack för rostipset, jag ska lägga den på minnet!!
kattkatt: beklagar... *massa styrkekramar*
JeckaH & Lapinette: Skönt att höra att det är fler som inte skall ha tärna och bestman som är med i brudföljet.
Hur gör ni då med ringen? har er blivande den i fickan? och vad gör man med sin bukett, vem tar hand om den under vigselcermonin?
I lördags var jag och min tärna i Blidsberg på Isabellas och köpte klänning till henne. Blev verkligen i sista minuten. Hon provade just den klänningen när jag köpte min där i november förra året, men då tänkte vi att vi skulle kika på lite andra ställen innan vi bestämde oss. Men sedan har tiden bara sprungit iväg och vi har inte hittat någon bättre någonstans. Skönt att det ordnade sig, fastän vi var sent ute! Ännu en sak att bocka av från listan
I går kväll satt jag och knåpade ihop en brudkrona med ståltråd och pärlor. Ska lägga ut bilder på den så att ni får se. Jag blev riktigt nöjd faktiskt... fastän den inte blev helt jämn överallt. Ska förmodligen ha den på tårtan istället för ett brudpar. Hoppas att det kan bli snyggt! Ska även garnera med riktiga rosor, samma sort som jag ska ha i buketten!
Vad ska ni garnera tårtan med? Något speciellt tema?
snaeckan: Enl svensk sed har brudgummen själv hand om ringarna oavsett om man har bestman eller ej. vad det gäller brudbuketten så kanske någon som sitter på första bänkraden kan hålla den åt dig så länge? Eller om du kan lägga den sidan om dig när ni knäböjer?
Fiamia: Vi ska ha havstema på vår tårta :) Tre våningar, blå i färgen med en massa snäckor, sjöhästar osv på den, med ett Nemo-brudpar (clown fiskar alltså med hatt och slöja) på toppen :)
Verkligen trist att höra kattkatt! Massor med kramar!
msbine: Det låter riktigt häftigt!! Har du ingen bild, blir ju jättenyfiken
Våran kommer också att vara i tre våningar, med kolakräm och kolagrädde och vit flagad choklad på. Chokladen ser ut som rosblad. Sedan blir det gammelrosa riktiga rosor som garnering.