• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Lapinette

Jag gillar både Mango, Eros Ramazotti och Laura Pausini som har många vackra kärlekssånger. Hör med er solist vad han rekommenderar och vad han kan sjunga. Jag kan fixa översättning (obs vet inte om jag har tid att översätta hela låten...men titeln).

• msbine

Fick mail från vår präst idag, hon har bokat in en övning den 7 maj :) Spännande :)

• snaeckan

Lapinette; vår solist ville först och främst att vi själva skulle se en låt som betydde något för oss.
    Jag har bara Absolut Italian Classics - och undrar över vad sångaren Umberto Tozzi sjunger om i Ti Amo (Tror det står för Jag älskar dig) på samma skiva finns även låten Amore Per Te med Mango och Tozzi & Raf med låten Gente Di Mare och klassiska Bella Note med Umberto Marcato.
    Är det några av dessa du kan rekommendera?
    Vet du om Enrique Inglesias kommer från Italien?

• mialisa

Hej alla!
    GJorde min underklädesfotografering igår! Hihi, det var kul, men ganska svårt när man inte gjort nåt sånt förut. Fotografen var jättetrevlig och duktig, och bilderna var fina, trodde inte det var sant att jag kunde se ut så!

Har äntligen bokat möte med prästen. Pysslar mest med festprogrammet och musiken nu, men det känns ganska lugnt just nu, ingen panik faktiskt (än!).

• mia_maj2006

msbine: Roligt att träffa prästen och gå igenom vigseln. Jag vet inte riktigt hur vi ska göra, vigselförrättaren är en vän till familjen. Jag kommer nog maila honom hur vi tänkt oss vigseln och sedan får vi se om han vill träffas innan eller inte. Hans del i det hela är rätt liten eftersom vigseln är borgerlig och går rätt fort. Det som tar plats i vår vigsel är sångerna och dikten men han måste ju hälsa välkommen och presentera sångerna så det är nog bra att han fått en bild av hur vi önskar oss vigseln, annars blir det nog kaos

• mia_maj2006

Inbjudningarna gick iväg i tisdags och fortfarande inget tecken från någon om att de fått dem. Mina närmsta vänner har ju fått sedan tidigare så de som fått nu är folk jag inte träffar så ofta men man blir ju nervös när man inte hör något. Tänk om inbjudningarna inte kommit fram.

Hur går det för er andra, har ni fått svar i den takt ni förväntat er?

• msbine

mia_maj2006: Det vi ska öva på e väl mest hur vi ska gå in, vem som ska stå var vid altaret, lyssna igenom in- och utgångsmusik så att var och en vet när det är dags att börja gå osv. Känns verkligen att det snart händer när man har kommit ner på detaljplaneringen :)

• msbine

mialisa: Spännande med underklädesfotografering :)

Mia_maj2006: Fick inte in svar i den takt jag önskade, många drog på det väldigt länge innan de svarade, fick inte de sista svaren nu i veckan.

• mialisa

msbine: ska ni ha övriga i brudföljet med också när ni övar?

• msbine

Japp, alla de i brudföljet ska vara med och öva :) Både tärnor, näbb och marshalker samt solisten ska vara med, ska gå igenom hela vigseln så att allt blir bra :)

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...