• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Maja-bruden

mia_maj: vilka fina frisyrer! Du kommer att känna dig så vacker! Jag ska ha något liknande, men med några små flätor som slingrar sig i frisyren, det är så fint! Jag gjorde min första provuppsättning i februari, men ska göra någon mer gång innan det är dags på riktigt! Det är min bästa kompis som gör iordning mitt hår, och det kommer att bli så himla bra! jag kände mig så vacker när hon gjort den första gången, det var på hennes sons 5-årskalas och jag dansade vilt på discot och lekte med ballonger och bar barn hela dagen lång, och frisyren var lika fin hela tiden! Och det viktigaste av allt: den kändes inte! Fast det var så många nålar och den höll så bra så märkte jag knappt att jag hade en håruppsättning!

• mia_maj2006

Maja-bruden: Kul att ha en kompis som är så duktig. Ja, det är verkligen viktigt att den inte känns, få huvudvärk för att frisyren är för tight är inte kul.

• snaeckan

Vi ska titta på kläder till min blivande man imorgon. Oj, vad konstigt det känns att inte längre bara kalla honom sambo. Hoppas han hittar något för dagarna fram till den 20 maj går fort.
    Skulle beställa min ring i förra veckan men då visade det sig att de hande semester stängt. Hoppas de hinner göra den nu då! den öppnade inte igen förren nästa fredag.

• Lapinette

mia_maj2006 - så du ska testa din frisyr idag. Jag ska testa min imorgon kväll. Måste köpa mousse och hårspray (använder inte sånt längre) och har bett mamma hjälpa mig med att lägga upp håret på spolar. Tjejen som ska fixa mitt hår har även varit och köpt löshår som ska sys in. Inte mycket men för att göra det fylligare. Ska bli skoj och se resultatet!

Tjejer, det är inte långt kvar! Jag låg vaken inatt (kan inte sova när man ställer om tiden) och tänkte på bröllopet. Såg klänningne framför mig, kyrkan och tänkte på dukning och andra små detaljer.

Fick ett mail från vår fotograf imorse. Har skickat över vår websida och tisplanen för de timmar då han ska fotografera. Känns tryggt!

Och i nästa vecka ska jag träffa vår solist för att höra förslag på sånger till kyrkan. Snart är allt fixat och klart!

• Lapinette

Usch för en tajt frisyr med mycket hårnålar. I know, efter 15 år som tävlingsdansare. Det är därför jag själv ska ha en rätt "lös" frisyr, bara halvuppsatt med naturligt fall. Inget stramt här inte.

• Lapinette

Våra ringar ligger så vacker i en vit box i Cannes. Jag fick inte ta med dem upp till Sthlm utan min blivande ville absolut förvara dem. Han är nog rädd att jag ska springa omkring med ringen redan nu.

• mia_maj2006

Jag har bestämt vilka sånger vi ska ha som "allsång", för jag tror inte längre att vi får tag i någon solist. Det blir "En vänlig grönskas rika dräkt" och "I folkviseton".
    "Du är allt" som jag tänkte ha som sång till solisten kommer vi istället att dansa bröllopsvals (det blir nog mer bröllopstryckare i vårt fall) till.

• Mopedvin

Godmorgon allihopa! är det någon som vet var man köper löshår?

• Lapinette

kattkatt - i Stockholm så finns det högt upp på Drottninggatan. Det är dit tjejen som ska sätta upp mitt hår har gått för att köpa.

• Mopedvin

lapinette - högt upp alltså mot hötorget? Du har inte namn på butiken?

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...