MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Det är lite roligt att så många ska ha "En vänlig grönskas rika dräkt" vi ska också ha den trots att vi gifter oss borgerligt. Vi tar bara bort tredje versen där Gud blir inblandad
mia_maj2006: Det verkar som att du kommer att vara fin i håret på bröllopet. Ska du ha tiara, slöja eller annat i håret? (det har du säkert berättat förrut, men minnet sviker... )
Vi ska nog också ha "En vänlig grönska..." Jag tycker att den är så vacker. Kul att det är fler som gillar den.
Förresten, när ni har valt in- och utgångsmusik, har ni då pratat med kanor eller annan musiker först då för att höra vad som passar beroende på hur stor/liten kyrkan är? Eller behöver man inte ta så mycket hänsyn till det?
Telan: Jag ska ha en tiara. Det är kul att vara lite prinsessa. Jag tror mina kompisar kommer vara snygga också. Jag har bett dem hjälpa till på Skansen och då frågade de när de skulle vara där eftersom de skulle boka tid för sminkkurs på MUS och tid för uppsättning hos frissan.
mia_maj2006: Jag ska också ha tiara, en som jag gjort själv. Och så har jag bestämt mig för att ha slöja också. Det beslutet tog jag efter att ha sett bilderna från fotograferingen jag gjorde i fredags. Jag hade slöja på mig då och det var verkligen fint, pricken över i för att se ut som en "riktig" brud liksom.
Förresten har glömt att tala om att samtliga av våra vänner/släkt har osat! Vi blir exakt 60 stycken (det går inte in en enda stol till!) och endast 4 par har tackat nej med mycket rimliga skäl då de har familjer och bor långt bort (USA, Hong kong, Italien och Frankrike). Jätteskoj! Nu kan festen börja!
Lapinette: Va roligt att så många kan komma på ert bröllop!! Och va skönt att alla redan har svarat så att ni slipper jaga och undra.
Det var några som jag stötte på med ett mail/sms och de svarade bums! Men visst, jätteskönt att den delen är fixad och att fler än väntat kommer. Alla verkar så se fram emot bröllopet!
Jätteskönt att ha koll på vilka som kommer. Jag har just beklagat mig i en annan tråd att ingen reagerat på vår inbjudan. Vissa har på sig fram till 17 april på sig att svara och andra fram till den 30 april men ingen har svarat ännu, det är tråkigt.
mia_maj2006: tack för bilden, väldigt snyggt. Något sånt är min dröm, men jag är tveksam till att min hårlängd räcker. Jag har låtit det växa sedan september, så nu når det åtminstone till axlarna. Delvis i alla fall.
I mitt fall har folk till till 10 april på sig, och vi har väl fått in ungefär 75%.
Någon här som använder primer? Tips på bra märken till bra priser. Har aldrig använt det, och vet inte hur ofta jag kommer att använda det i framtiden, så en förmögenheten tänkte jag inte lägga på det, men det ska ju ändå vara bra...