• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Lapinette

Alla har ju hittat hit så vi lär nog även hitta till nästa tråd om den döps till Maj 2006 tråd 5 (oj såg att det blir den femte tråden och inte fjärde som kommer att öppnas).

Jag har hängt med sen i juni 2005 men då var redan mia_maj och msbine här inne. De har nog hängt med längst (tror jag).

• Lapinette

Alla sjuklingar - krya på er!

• msbine

Japp, snart dags för en ny tråd :)
    Snart har man varit här i ett år, spännande, mycket har man lärt sig, vet inte hur jag hade klarat av bröllopsplaneringen utan detta forum

• snaeckan

Sent ute men det fixar sig TROR VI. Igår beställde jag min ring, 5 000:- billigare än på det andra stället:) och idag ska vi förhoppningsvis få hyrt kläder till min blivande man. Hoppas de har rätt modell och färg inne.
    Köpte igår Doves hudlotion med lätt brun-utan-sol effekt och hoppas på ett bra resultat och att min sambo också vill använda den.

• Lapinette

Själv ska jag tvinga ut min blivande på terrasen i Cannes. Han har en förmåga att hålla mig sällskap i max 5 minuter sen smiter han in till soffan med sin laptop i knät. Det innebär att i princip hela året om har färg och han ser likblek ut. Har hotat honom med att om han inte sitter ute med mig (då pratar vi om kanske 1 timma på lördagen och söndagen) så blir det brun utan sol för hans del.

• mia_maj2006

Jag tror att det saknas ett jag i denna mening... "Det innebär att i princip hela året om har färg och han ser likblek ut. "
    Betydelsen blir jätterolig utan jag...hela året har färg och det är ju alldeles sant. Just nu är färgen här i Stockholm tyvärr vit igen.
    Själv ska jag satsa på någon form av brun utan sol, men man vill ju inte att det ska bli randigt. Det vore helt hemskt...

• snaeckan

Låter bra Lapinette. Hoppas du får ut honom på terrasen. Det blir ju både trevligare för er båda och en finare solbränna. På köpet slipper han brun-utan-sol - män brukar inte gilla att smörja in sig "det blir så kletigt"

• mia_maj2006

Jag kanske ska satsa på min bruna lotion från Lumene. Den har även lite glittereffekt i sig pch man ser resultatet direkt. Det är bra om man ska undvika ränder och går dessutom att tvätta bort om man är hyfsat snabb. Jag ska nog testa det med en annan klänning i helgen och se hur det blir.

• Lapinette

snaeckan - det är därför jag hotar med att han måste använda brun utan sol. Han gillar absolut inte att "kleta" ned sig även om jag nu får honom till att ibland använda ansiktcreme.

Själv vill jag inte och har aldrig gillat att kleta ned kroppen med bruncreme och liknande. Alla gjorde ju det när man tävlingdansade (då var man ju "tvungen" att vara jättebrun) men jag tog till solariet istället. Har dock slutat med att grilla mig sen några år tillbaka. Hmmm...kan ju inte vara nyttigt för kroppen. Nu blir det sol i lagom dos istället. Någon timma här och där när solen skiner i Cannes.

Hi, hi...visst är det färg året om. Dock ganska så grått, vitt och trist i Stockholm. Usch, vad hemskt det var att gå till jobbet imorse. Och hittills är det visst bara jag som har lyckats ta mig hit. Väldigt ensamt här på kontoret.

• Mopedvin

Dove är jättebra tycker jag, känner dock att ska man hinna få färg till i maj så är det nog tyvärr solariet som gäller... Tvingade min m2b att prova lite Dove igår. Han har väl insett att han faktiskt är snyggare med lite färg...

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...