MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Nu har jag satt i uppdrag åt min man att ringa och beställa tårta dock tror jag inte att han får det till det pris som de sa till honom idag 30 kr/biten. Ska bli spännande och höra hur det gick.
Åhhh, har ni började bli "hippade". Mina vänner planerar inget alls. Jag hörde mig för med en av dem som jag umgås mest med just nu och hon visste inget (hon var ärlig det vet jag). Trist men jag antar att de har fullt upp med annat. Faktum är att jag frånsett dessa två helger bara är hemma en enda helg innan bröllopet och det är helgen innan. Ska jag försöka dra ihop något? Jag menar föreslå en eftermiddag när jag kan (finns bara 2!!) och kanske besök på ett SPA. Jag är orolig att det annars blir flera hippor, dvs att de olika kompisgängen ordnar utan att prata med varandra.
Vad tycker ni? Ska jag föreslå något eller helt enkelt strunta i det? Det blir ju lite annorlunda när jag bor utomlands mestadels.
Lapinette: jag tycker du kan föreslå något. Vi var tvungna att säga tidigt att den här och den här helgen kan vi, för det fanns inte så många att välja på (med tanke på barnpassning, jobb, och annat), så det blir ju enklast för alla. Visst blir man blåst på lite av överrasningen, men i vårt liv fungerade det helt enkelt inte. Blev ganska överraskad ändå dock!
mialisa - talade du då om detta för en av dina vänner eller mailade du samtliga så alla då automatiskt fick mailkontakt?
Nu har det kommit i alla fall ett svar på inbjudan! Dessutom pratade min svärmor med några släktingar igår och de sa att de inte skulle komma. Så då kunde vi bjuda in paret som stod högst upp på reservlistan. Har ni reserver? Vi har ganska många eftersom vi har räknat med att ca 10 personer kommer att tacka nej. De som vi trodde skulle tacka nej har fått ett tidigare svarsdatum så att vi kan skicka ut reservinbjudningarna. Blir det för tätt inpå bröllopet så får vi väl ringa personligen och säga att vi tyvärr inte hade möjlighet att bjuda dem från början men nu har det blivit en lucka och då undrar vi om de vill komma.
Lapinette - vet inte om jag tycker att du ska prata med någon. Du kan ju föreslå att ni hittar på något ändå utan att det andas möhippa om du förstår.
Jag råkade nämna detta med möhippa för min mamma och hon sa åt mig "att inte lägga mig i". Det verkar som det är någon som har börjat planera så då får jag nog försöka finna mig i det. Är dock oroliga om hur de ska få tag på alla. Jag har många vänner spridda vänner. Hmmm...som sagt, ska nog försöka luta mig tillbaka och inte ha sånt kontrollbehov (svårt).
mia_maj2006 - vi hade inga reserver och vårt osa datum var i lördags och alla utom 3 svarade innan den 20 mars. Vi blir exakt 60 och det är max för lokalen. Hade vi blivit någon mer så hade det säkert gått att knöka in någon stol till eller så hade vi fått gå från vårt koncept med runda bord.
Vi har nu bett om att få skriftlig offert på tårtan. Ska bli intressant och se vilket pris det blir på den. Helt galet att man ska få olika priser beroende på vem man pratar med.
Lapinette: de håller säkert på och planerar redan ändå. Vi har ju ett ganska litet bröllop med bara de närmsta kompisarna, så det är inte flera gäng direkt. Vissa bor alltför långt borta dessutom.
Var på "tårtprovning" igår hos min m2b´s farmor... Hon ska baka tårtan och hade nu då provbakat. Vi hade önskat en stilren, vit tårta med röda rosor. Det var inte riktigt vad hon hade gjort. Hon hade livat upp tårtan med "absinth grön" gelé ovanpå, mintgröna rosetter i sugarpaste på sidorna varvat med mörka chokladplattor. Högst upp var en "gelering" med hallon i. Vi hade lite svårt att hålla oss för skratt... Hon sa: jag tyckte att det skulle vara fint med lite grönt också... Hon hade gjort fina rosa rosor i sugarpaste. Jag har lite svårt för rosa men de var fina och som tur var var min svärmor med och kunde rädda situationen lite... Till slut enandes vi om att ha en vit tårta (sugarpaste) med rosa rosor och rosa rosetter på sidorna (min m2b´s förslag!!! fniss)
Sen hade hon köpt ett brudpar (fast vi hade sagt att vi skulle göra det...) där brudgummen bär bruden i sin famn. Hm. Vi lät henne hållas och sa att det blir jättebra. Ibland måste man hålla masken med syftet att göra andra glada.
kattkatt: Tur att ni kunde enas om något lite stilrenare om det är vad ni vill ha. Jag måste säga att tårtan du beskriver låter som den var lite för mycket...Men den låter perfekt för ett Flower Power bröllop
mia_maj: ja, jag försöker tänka ut på vilken slags tillställning den skulle passa...det går inte.