MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
kattkatt - det låter ju helt underbart!!! Ha, ha, jag vet inte vad jag skulle ha sagt om jag hade fått en sådan tårta efter att ha talat om jag vill att den ska vara "stilren". Skönt att ni kunde enas om något som passade er mer.
Själv fick jag inte en offert på tårtan utan istället en bekräftelse. Vi har INTE beställt utan ville ha priset skriftligen då de hela tiden säger olika priser. Tror snart att jag lägger ned bröllopstårtan eller så blir det att beställa i Stockholm istället.
Lapinette - det verkar ju helt hopplöst för er med tårtan! Är det samma ställe ni har pratat med hela tiden? Jag skulle nog beställa tårtorna i stockholm i stället och be att någon tar med sig, då har du så många fler alternativ.
kattkatt - det är samma ställe vi har pratat med och det är ett känt ställe för sina bakverk. Helt otroligt oproffsigt! Igår bestämde sambon att vi beställer i Stockholm. Jag ringde dit och ställde lite frågor och har nu beställt en bakelse i Schwarzwald till på lördag 10:00. Ska dit och hämta den för att provsmaka. Är den god så beställer vi där och så får en kompis frakta ut tårta plus ställning. Priset blir 35 kr/biten...och de har haft samma pris hela tiden .
lapinette - låter väl mycket bättre...Hur många tårtor skall ni ha?
Härlig dag i Gävle! Är ledig och ska bara ha det bra, först blir det spinning och sedan ska jag iväg och prova brudklänningen för ev justeringar. Solen skiner och det känns på något vis som det finns hopp om sommar...
Jag åker till Sälen på konferens efter lunch. Tillbaka på söndag. Ske verkligen bli jättekul, ska nog fundera lite på fotograferingen på bussen på väg upp.
Mia_maj: vad härligt! Blir det någon skidåkning?
Japp, på lördag blir det skidor hela dagen.
mia_maj2006: Låter jättehärligt! Kan tipsa om att gå och käka på Lammet&Grisen om ni får tillfälle till det. Det är en kompis till min bror som äger stälelt.
Lapinette: Vad det strular med tårtan. Hoppas det på lördag är god.
Telan, det hoppas jag med!!! För i sådana fall så bokar jag på direkten! Det ingår tårtställning vid bokningen och just nu är båda deras (två olika varianter) lediga den 20 maj.
Annars var jag och lyssnade på vår solist igår. Dock kunde jag inte bestämma mig för två sånger utan vi ska båda fundera lite och sen träffas igen. Jag vill ju gärna ha något på engelska så majoriteten förstår vad som sjungs men oj vad Gärdestads "för kärlekens skull" är vacker!