• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Mopedvin

ÅÅÅ glömde! Köpte skor igår! Var på en spontan shoppingrunda igår med en jobbarkompis och hittade ursnygga skor. På Wedins! 330:- ..... Snacka om fynd. Köpte ett par snygga Stay-ups också, hudfärgade, syntes inte att man hade dem på sig, benen blev helt släta och fina. De var utan söm också så man kan ha dem i sandaletter om man vill.

• Lapinette

kattkatt - kul att fynda! Själv köpte jag lite olika sorters pärlor för att sy på klänningen och ha i håret.

• Mopedvin

Lapinette - var köpte du pärlorna? Jag tror att jag skall ha tiara så det blir kanske för mycket med pärlor också... Har även bokat tid hos sömmerskan på torsdag för lite justeringar och sitter nu och försöker boka tid för nagelförlängning.

• snaeckan

Lapinette; ursäkta att jag frågar men jag blir så förvilad. Var är du? I Cannes eller i grå, vita ,trista Stockholm?

• Telan

Hej tjejer! Jag är hemma med snuvan idag också, har sovit hela förmiddagen - jätteskönt.
    På vinterhalvåret brukar jag lägga mig i solariet kanske en gång per månad, bara för att hålla den värsta vinterblekheten borta. Dessutom har min hudläkare rekommenderat det då jag ibland får lite lätt eksem, som blir mycket bättre av lite sol, även om den är konstgjord. Den lilla tid jag spenderar i solariet är inte farlig enligt läkaren. Värre är det med dem som solar solarium varje vecka, det är inte att rekommendera i längre perioder. Men man kanske ska prova Doves lotion ändå, har hört fler som gillar den.

• Telan

Förresten, vi bestämde ju vår meny i tisdags. Så här blev den:
    Förrätt: Tartar på lax, räkor, lime och ingefära och mangosalsa med koriander och citronbröd.
    Varmrätt: Renfilé med KarlJohansvampcreme, sötsur hjortronsås och puré på mandelpotatis och västerbottenost.
    Dessert: Inte bestämt än, ska få förslag på nånting med mörk choklad eftersom vi båda är chokladomaner.

Men vad tror ni, är renfilé för udda? Vi gillar ju vilt, men det kanske inte merparten av "folket" gör. Vad tror ni?

• Mopedvin

renfilé låter ju underbart! Tror nog att det uppskattas av de flesta eftersom det är ett så mört kött.

• Telan

kattkatt: Åh, vad bra att du säger så. Jag blev så osäker helt plötsligt. Vad nojjig man kan bli, undrar vad det kan bero på?

• Mopedvin

Telan: potatispurén låter ju fantastiskt den med...å det är nog dax för lunch.

• Lapinette

kattkatt - var inne på Panduro och köpte men ska även gå till en pärlshop nere i Sturegallerian och kolla.

snaeckan - förstår att det är svårt att hänga med men sen i måndags är jag i det grå, blöta och idag snöiga Stockholm.

Telan - det låter gott! Renfilé skulle jag tyckt varit skoj då många av gästerna är från utlandet. Tänk dig så exotiskt!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...