• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Lugnet

Chessie: "Den blomstertid nu kommer" finns i en omgord text som passar till bröllop. Vi ska ha "I denna ljuva sommartid" med en omgjord text. Kolla in på www.vigselringen.com Vi ska även ha "En vänlig grönskas rika dräkt"

• msbine

Chessie: VI ska ha den bloxtertid nu kommer fast med vigseltexten som man hittar på ovanstående sida :)

Fiamia: Tror att det är vanligast med mendelssohn som ingångsmarch.

• FiaMia

Lugnet: Tack för tipset om andra texter... Då kan ju alla melodin och kan sjunga med!! Får nog bli någon utav de två istället för Härlig är jorden.

• snaeckan

Stämmer det att de är två nya psalmer? Jag menar så att man inte står där sen och kyrkan inte tillåter dem? Båda var mycket vakrare än de gammla. Vi hade inte valt ut en neda vigsellåt men nu kanske det blir en av dessa två. Tack för tipset!

• Lapinette

kattkatt - det är ingen provuppsättning min frissa ska göra dagen innan utan det är förberdelser för frisyren så som att sy in löshåret och lägga upp det på spolar. Sånt tar tid och brukar normalt göras samma dag vilket innebär att en bröllopsfrisyr tar ca 2-3 timmar att göra. Nu gör vi dessa förberdelser på fredagen (ca 1 timma) och resterande (själva uppsättningen à 1-15, timma) dagen efter.

Telan - vi ska träffa prästen en månad innan och jag känner som dig. Vill ha det klart!

Jag vill ha den traditionella den blomstertid så att alla (svenskar) kan sjunga med utan att behöva läsa text. Vilken den andra psalmen blir får vi se. Sen hoppas jag verkligen att texten överensstämmer med verkligheten dvs att det grönskar i maj...eller ska man leta efter pälscape till bröllopet?

• Telan

Igår hade vi vårt planeringsmöte med herrgården och gick igenom ALLT; mat, dryck, tårta, dukning, dekorationer, tidsschema, övriga önskemål mm. Vi träffade inte vår egentliga kontaktperson utan hennes man instället, men det kändes kanonbra. Han var mycket serviceminded och tyckte att alla våra idéer och funderingar var intressanta och bra. Allt gick att ordna på bästa sätt. Toppen!!!

Lapinette: Jag funderar på att ringa prästen ganska snart och fråga om vi inte kan ha mötet tidigare. Jag vill inte vänta så länge.

• Lapinette

Vi har inget val gällande präst utan måste ta mötet när min blivande man är i Stockholm nästa gång dvs 21 april. Det är kruxet när man gifter sig på annan ort.

• Miemie

Usch! Jag börjar få PANIK!!!!

Vi skall gifta oss i Peking i mitten på Maj, men vi har fortfarande inte fått datumet bekräftat av ambassaden.

Mailade i förra veckan och frågade igen, men de kunde fortfarande inte bekräfta...
    Vill ju veta nu!!

Det är så mycket vi inte kan boka innan datumet är fastställt..Middag, hotellrum, frisör, fotograf...

Usch, tänk om vi inte får tag på någon fotograf eller frisör när vi är ute så sent...

• Mopedvin

miemie - det är nog lugnt..peking är stort

lapinette - jag antar att du har långt hår? jag har såpass kort att jag nog inte kan lägga upp det på spolar. Men det är som du säger, det kommer nog att tid. Hm, är fundersam på hur jag skall göra. Det är kanske bra att sminka sig före så man har tid på sig att göra fel ...

• mia_maj2006

Chessie: Igår var jag hos Lina på Envy Me. jag hade en ganska bra idé om vad jag skulle ha och hon kom med små förslag. De har en pärm med bilder på frisyrer de gjort där man kan titta om man inte har någon idé. Jag ska sminka mig där också. Hon sminkade mig lite fast utan underlag för att jag skulle fa ta ställning till olika saker. Jag köpte med mig en läppglans i den färgen som hon kommer använda på bröllopet så att jag kan bättra på under dagen. Om du vill se hur testfrisyren blev (helt utan spray och löshår och utan att ha lagt håret på spolar) så finns det en bild här:

www.kassling.se/brollop/photogallery/Bilder/DSC01900.JPG

Jag känner mig helt nöjd med att ha valt dem. De är jätteduktiga.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...