MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Har nu varit och hämtat underkjol nr två på posten (är farligt när man har lärt sig hitta på e-bay och det är så billigt :)), så nu har jag tre (de har även häng tundan en som jag ev ska hyra där jag köpt klänningen) att välja mellan till klänningen... Nu e de bara klänningen som fattas, får den om en månad
Telan - jag kan nästan sätta en peng på att du kommer att välja mer än 8 foton. I Brigittes paket är det också 8 foton som ingår och jag hade lovat mig själv max 12 men kom därifrån med 20 och en absolut tom plånbok. Men, men, ska man ändå göra det, varför inte göra det rejält?!
Ska alla i MAJ-tråden ge bort en "secret box"?
Tack Telan... känns bra att vara fru... men overkligt, cermonien var fin och sen var vi ute och åt men idag började jag jobba 06.45 så det blev inte så mycket festande
Vad är "secret box"?
Lapinette: Jo, jag befarar att det kommer at bli dyrt. Vi knäppte ju i så många olika varianter och poser. Hon hade många spännande idéer hon ville testa och det som från början var tänkt att bara ta en timme drog iväg och blev två timmar.
Chessie: "Secret box" är ett album paketerat i en box med kort tagna på bruden, oftast lite lättklätt, eller mycket lättklätt om man så vill. Inte porrigt på nått sätt utan sensuella, vackra bilder, ofta svartvita. Just namnet "Secret box" har fotografen Brigitte Grenfeldt tjing på och många andra fotografer kallar det morgongåva eller nått annat fräckt.
kattkatt: Hade ni bröllopsutstyrseln och bukett och hela baletten även nu?
Nu har jag också varit och fotat min morgongåva Tar en vecka innan bilderna är klara... känns som en evighet. Hoppas att dom blir bra... kändes lite pirrigt i början, men det släppte sedan!
Kanske en dum fråga, men jag har aldrig hört talas om detta förut. Varför gör man det? Mannen har vär sett en naken innan?
Är jag pryd som inte skulle vilja detta?
Chessie - jag har lite svårt att förstå jag också, mest för att man inte kan använda det till något sedan, man kan ju inte direkt ha det framme på soffbordet... Sen tror jag säkert min m2b skulle uppskatta det men jag tror han skulle uppskatta någon annan present mer.
Vi kommer inte att ge varandra morgongåvor mest för ekonomins skull...
Och jag har förklarat för min fransman att morgongåva är en mycket viktig svensk tradition . Så här blir det morgongåvor. Till saken hör att jag även fyller år dagen innan bröllopet och det kommer ju absolut i skymundan så det ska bli trevligt med en liten överaskning första morgonen som fru Z.
Sen bor ju vi halvtid på distans så jag tror en Secret Box kommer till användning. Samt att han älskar att se mig i snygga underkläder och jag är helt värdelös på att använda dem. Är en typsik svensk i det avseendet dvs det ska vara bekvämt och inte snyggt.
Jag tog bilderna mest som en kul grej, både för mig och min blivande. Jag vet att han kommer att uppskatta det väldigt mycket...