MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
lillabunny - let's cross the fingers att det inte är ärftligt. Jag som precis varit magsjuk och mått illa i 5 dagar tycker att det är en pina. Tänkt dig då i 9 månader. Iiiii, varför kan inte män vara gravida?
Usch nä Lapinette, hemska tanke! Hoppas på en vändning snart!
Lapinette: Vad står de andra jag frågade om för? Amore Per Te (Mango), Cantare É D´Amore (Amedeo Minghi), Gente Di Mare (Tozzi & Raf).
Lapinette: Tror du att du kan hjälpa mig med dem också? Eller har du något förslag så letar jag upp den låten.
Jag ska fota min morgongåva i morgon. Är lite nervös... men det ska ändå bli jättespännande! Måste plocka ihop allt jag vill ha med mig, smycken, underkläder, slöja, tiara, skor... Har jag glömt nåt??
FiaMia - jag hade även lånat en bröllopsklänning av en kompis som rekvisita. På första bilden tar jag av mig klänningen...och sen blir det bara mer och mer naket. Lycka till!
Har nu fått svar från alla inbjudna utom från 3 par (en släkting samt två vänner till mig). Vi är hälften fransmän och hälften svenskar.
snaeckan - nu ska vi se Amore Per Te betyder typ kärlek till dig, Cantare É D´Amore betyder att sjunga är att älska och Gente Di Mare är folk från havet
Svårt att komma med direkta val av sånger när jag inte har mina italienska CD's här i Cannes. Om jag vore er så skulle jag gå in i en stor skivaffär och be någon kunnig plocka ut 2-3 CD. Ta hem och lyssna på dem och välj en sång. Eller som jag sa tidigare fråga er solist vad han vill sjunga. Bättre att ta en sång han känner sig säker på en en helt ny okänd som ni måste börja leta noter till etc.
Hej tjejer! Idag har jag varit och fotat mina lättklädda morgongåvebilder. Jag bestämde mig tillslut att trotsa allt vad extrakilon, gravidmagar och hudbristningar heter och bra göra det. Jag vet ju att m2b kommer att bli överlycklig när han får dem. Fotografen var iallafall superduktig och det var jättekul, inte alls pinsamt eller konstigt. Hon fick en verkligen att känna sig avslappnad och vacker. På tisdag får jag en cd med bilder att välja från. Så spännande!! Tihi!
kattkatt: Gratulationer i massor på första bröllopsdagen.
Lapinette: Tack för tipset med klänningen... Får nog ta med mig min också!
Nu har jag precis gjort klart alla confettistrutar till rosbladen, som ska delas ut efter kyrkan. Dom blev jättesöta! Har klippt vanligt tårtpapper i fyra delar och sedan klistrat ihop dom till små strutar. Lätt och billigt!
Telan:
VAr gjorde du det och vad betalde du? Låter som en jättebra ide`
Miemie: Det var i Uppsala hos fotograf Eva Jakobsson. För ett paket med fotografering plus 8 bilder fint paketerade tar hon ca 1600;-, men man kan naturligtvis välja till fler bilder. Det kommer säkert att bli svårt att välja bara åtta av alla dem hon tog.