MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
1300 meddelanden i denna tråd...tänk va vi har mycket att säga varandra
Vilken tur att vi kan få utlopp för mycket bröllopssnack här. Jag vet att min m2b skulle flytta hemifrån om jag skulle prata så här mycket bröllop med honom. Han gillar inte att planera och analysera allt in i minsta detalj...
mia_maj2006 - har inte bröllopssnacket och hystering avtagit med tiden för dig? Själv känner jag mig inte alls lika benägen att prata bröllop och jag har t o m börjat fundera på sommarsemestern. Men visst är BT ett underbart upplägg. Så mycket tips man har fått här!
Lapinette: Det var lungt ett tag men nu är det mycket bröllopssnack igen eftersom det närmar sig och andra också börjar tycka att det är dags att planera bröllopet
Håller med er tjejer, bröllopshysterin var större när man inte hade allt fixat och klart. Nu när det mesta fallit på plats så är det lättare att slappna av...
Lapinette: Vi har bara två gäster från utlandet och de kommer från Norge, så speciellt exotiskt vet jag inte om det blir. Men gott, hoppas jag!!
Jag tycker mest att bröllopssnacket har ändrat karraktär. I början hade man mest en massa frågor, ville ha tips och råd innan man tog beslut i planeringen. Sen var det lite lugnare ett tag. Nu börjar jag känna behovet igen, antagligen för att det börjar närma sig.
Just nu håller vi på att försöka bestämma vilken musik vi ska ha i kyrkan, både in- och utgångsmusik och även till solisterna. Inte lätt att välja. Verkar som de flesta andra redan bestämt sitt på den fronten.
Telan: Japp det är beslutat. Jag fick dock göra om ceremonin eftersom vi inte hittade någon solist men nu är jag ganska nöjd med att ha "Allsång på Skansen".
mia_maj2006: Det tycker jag är lite roligt just med tanke på vart ni ska ha vigseln. Lite lagom annorlunda.
Telan - ni är inte ensamma! Vi har inte bestämt något till vigseln än. Jag ska träffa vår solist på måndag och då bestämma mig för de 2 solosångerna.
Annars så har jag bokat frissa, färgning och slingor, två dagar innan bröllopet och så en SPA-manikyr (ej lösnaglar) dagen innan. MUS-sminking är även bokad, 25 maj. Attans vad vacker man ska bli?!
Lapinette: Jag hoppas att MUS sminkningen är 25 april...så att du inte redan är gift.
Usch vad jag är inne och petar idag...jag är en besserwisser. Det är min absolut sämsta sida. Men vi kan väl alla skylla på att det är fredag och att snön vräker ner.