MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Chessie: Du kan få låna löshår på Salong Envy Me. Det kostar inget extra vad jag förstår.
Och jag testade min frisyr igår och är så nöjd! Mitt löshår kostade 195 kronor från shoppen uppe på Drottninggatan (Sthlm). Kommer använda ca 2/3 av det.
Testade även klänningen och där är jag också nöjd! Jag som förut beklagat mig över att den känns vid i kjolen har nu fått den dit jag vill. Mamma har dragit åt med ett slags foder så kjolen är smalare framtill och all vidd kommer baktill (släpet). Ser precis ut som originalet. Sen Gemmas spets på det, som mamma har suttit och handsytt samt klippt ut blommor för att matcha in, är gudomlig!
Känner mig så nöjd och glad idag!
Förresten tjejer i nästa vecka är det dags att starta tråd nummer 4 (nu går vi in på den sista vändan inför maj 2006).
Lapinette: Va roligt att alla bitar börjar fall på plats. Har det blivit många diskussioner med mamma om klänningen?
Tänk va snygga vi kommer vara på våra bröllopsdagar!
mia_maj2006 - jag måste vara mammas värsta kund för jag blir aldrig helt nöjd. Jag börjar alltid med att påpeka saker varje gång vi provar och vi är aldrig helt överens. Min mammas sambo har inte varit med under min tävlingsdanstid så han har aldrig hört dessa diskussioner förut. Men faktum är att i slutänden blir jag alltid nöjd och då har vi verkligen arbetat igenom bådas idéer. Det här blir bra!!
Visst, kände faktiskt så igår. Jäklar anamma jag kommer att bli riktigt snygg! Lova nu alla majbrudar att länka in era foton här på BT så man kan gå in efter bröllopsresan och titta på allihop.
Jaa, det måste alla göra! Våra bilder kommer att ligga på fotografens hemsida sedan, så mina kommer ni att få se
Nu är även menyn bestämd också! Skönt att allt börjar falla på plats och kunna bockas av från att göra-listan!
Ska sätta mig med fest och vigselprogram i helgen så att dom också snart blir klara. Även om vi inte kommer printa ut allt riktigt än (ifall det blir någon ändring i sista minuten) så har man dom ändå sparade och klara i datorn. Då känns det som att man kan pusta ut lite!
Jag var hemma med sjukt barn igår och medan hon sov så fixade jag lite med program och menyer. Men jag vågar inte skriva ut något förrän helgen innan eller så. Då borde allt vara klart...
Jaså det är dags att starta en ny tråd nästa vecka, gäller trådarna visst antal veckor?
Klart att vi ska lägga ut våra foton, ska bli jättespännande att se hur alla ser ut!
Idag är jag hemma och är sjuk, feber och snuva. Men nu har jag sovit lite och tänkte sätta mig framför datorn och pyssla lite med festprogrammet.
Ujja, vad tiden går snabbt. Mindre än två månader kvar. Inte konstigt att till och med m2b har börjat drömma mardrömmar om misslyckade halvfärdiga bröllop.
kattkatt: Trådarna är aktiva i tre månader och sedan får man starta en ny. Sedan gäller det att alla på tråden lyckas leta reda på den nya tråden...
Aha... men vi får väl gå in och puffa regelbundet...