• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Trull

Madelyn, var har ni bokat er bil?? Tänk, vi kommer åka runt där på Söder ungefär samtidigt i lyxiga Rollsar Tänk om vi skulle se varandra
    Kommer ni att fotograferas efter kyrkan? Om, var i så fall?

HanOchJag, det är ju fantastiskt när vänner är med och verkligen vill hjälpa till. Jag har så jättesvårt att ta emot hjälp, men ska verkligen försöka.

Jaha, är det något speciellt som står på schemat för någon av er idag, alltså som går i bröllopets tecken?

• Trull

Min syster kommer vara förste brudtärna och jag vill att hon ska läsa den här i kyrkan:

Måhända är han den ende i världen
    som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.

Månhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.

De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.

Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människa i världen.

Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

Jag blir nästan helt gråtfärdig när jag tänker på att hon ska läsa upp den i kyrkan. Vad tycker ni andra?

• madelyn

Trull,
    Vi ska fotograferas innan kyrkan, men sen vet vi inte riktigt om vi kanske kommer fotas lite efter kyrkan oxå- med bilen
    Ni då?

Gud vilken fin text!!! Jag skulle inte kunna höra den där i kyrkan utan att börja grina direkt!!

• Trull

Vi också!!! *flinar* Han där ute i Waxholm!! Men har ni den gråa då?? Helt otroligt juuu

• madelyn

Trull,
    Jupp, jag tror att det blev den gråa
    Lyxigt värre.. fast jag vet faktiskt inte helt säkert än om vi har råd..

Nån som varit i Las Vegas? Vi funtar på bröllopsresa dit, i kombination med Antigua..

• Trull

madelyn,

Ja visst är texten så fin!

Vi ska fotas efteråt (jag vill nämligen inte att min m2b ska se mig innan förrän jag går in i kyrkan). Funderar på att fotas uppe vid Bellmangatan (Monteliusvägen), eller kanske i Gamla Stan. Om det blir regn & rusk (peppar, peppar...) så tänker vi ta fotograferingen i Pelargången vid Statshuset.

En fråga:
    Kommer ni att gå in med er M2B, med er far eller ensamma i kyrkan och hela den låååånga vägen fram till altaret?

• madelyn

Trull,
    Haha, vi tänkte som så att fotografering innan vore bra för vår del (åtminstone för min del, jag är så blödig!!) innan allt smink har gråtits bort osv
    Men visst är det nog annorlunda att fotas efter- då är man ju faktiskt gifta på riktigt!!

Jag ska gå in med min pappa, tycker det känns jättemysigt att få göra det. Du då?

• Trull

Då min pappa inte finns i mitt liv är det inget alternativ. Och så vill jag ju helst se min blivande man stå där framme. Så det blir nog att gå in i sällskap av burdtärnor, marskalker och näbbar...Varför kan det inte vara augusti?

• Bridecilla

Trull,

jättefin text!!!
    blev alldeles ryysig!!
    men man får nog ha hört den en massa ggr innan annars börjar man nog storgrina!!
    Gör det ngt om jag snor den?

vi kommer att fotograferas innan.
    först tänkte jag att jag inte ville att han skulle se mig innan, men sen kom jag på att gästerna får vänta så himla länge annars...

jag kommer att gå in med pappa.
    men enligt svensk tradition ska eg. brudparet gå in tillsammans...

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2