• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • bröllops häxan

HanOchJag: Men grekland är väll ett jätte bra alternativ. Inte allt för dyrt heller ju. Har själv rest väldigt lite i mitt liv så visst kan jag tänka mig grekland själv. Då är det mannen då, som är mycket välberest, som är lite kräsnare *L*

• Trull

CT,

Lovar att återkomma så fort jag fått lite prisuppgifter. Men sedan så skiljer det sig lite beroende på vilken säsong!!!

Varför vi just vill till Mauritsius är inte enbart för fantastiska stränder och bad utan för den extremt höga servicenivå och tydligen utsökt god mat från världens alla hörn. Jag är lite av en gourmand, och om det är någon gång i livet jag vill unna mig lyx, lyx så är det ju på en bröllopsresa! Men som sagt det beror på priset också.

• bröllops häxan

Trull: Jo priset är avgörande. Det kan skilja en hel del på arangör och tid på året.

• Bridecilla

C.T.
    ja det ska bli så härligt!
    vi har vänner i melbourne så vi bor gratis å så tänkte vi att vi var ju ändå halvvägs...
    vi åker i november när vädret är shysst på båda ställena.

hanochjag,
    det låter ju som ett kanonalternativ!
    hoppas att det klaffar!
    jag älskar grekland och grekisk mat!!
    de vita byggnaderna har en dragningskraft på mig!!
    om jag får tipsa om en ö: Paros! det var så romantiskt å mysigt! å man kan välja hur mkt röj - lugnt å mysigt man vill ha själv!

• Trull

C.T

Nu har jag fått priser från två olika resebyråer. Det är med all inclusive, två veckor på Mauritsius. Priserna ligger mellan 20 000 till 40 000 kr/pers. Det finns ett ställe för 24 500 kr/pers som jag blev mycket varmt rekommenderad. Helt nyrenovat och mycket stilrent, framförallt inne i rummen. Ljuvlig strand, och snorkelrev. Service och kanongod mat. Det enda hon sa var negativt var att rummen var små (ca 20 m2) för tydligen är standarden mellan 40-60 m2 på Mauritsius.
    Jag tycker att det låter toppen. Ska invänta lite mer priser och sedan blir det nog dags att boka *pirr* Men kolla länken till hotellet jag nyss skrev om: www.mauritius-hotels.info/Le_Canonnier_Gallery_Mauritius.asp

• Bridecilla

trull,

gud så nice!!!
    visst blir man sugen på att åka nuuu!!!

• bröllops häxan

Gud vad mysigt. Håller med i skit vädret vi har just nu *S* Fasen vad jag längtar bort.

• HanOchJag

Bridecilla Precis Paros som min väninna sa oxå *flinar*

Hon brukar åka dit med sin kille då dom vill ha lite lugn och ro ifrån vardagslivet, vara "nära"hemmet men endå på en "paradisö" typ.
    Gäller bara att få mannen till att falla för denna underbara idee oxå

• Bridecilla

c.t. jag idag ligger dimman som ett lock över hela göteborg!!
    skittråkigt!!

Hanochjag
    kul!!! :)
    hoppas!!

• Trull

Ja, hur sugen som helst- VILL GIFTA MIG NU OCH RESA !!!

Idag ska vi boka DJ också. Det börjar ta form i det mesta. Vi har kommit överens också om vilka låtar solisten ska sjunga i kyrkan. Vi har prel.bokat en fotograf som vi ska träffa.
    Jag känner även att jag vet vad jag vill ha för typ av klänning.

Vad vi däremot inte har koll på är vad det kan kosta att hyra in en som spelar cello och en som spelar fiol...under en timme eller två. Är det någon som vet? Och är det någon som har bra tips på personer som kan göra det i Stockholmsområdet?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2